[Talk-cz] Hlášení chyb RUIAN přímo z JOSM

Marián Kyral mkyral na email.cz
Středa Duben 30 21:43:22 UTC 2014

Dne 30.4.2014 18:04, jzvc napsal(a):

> Cus, IMO lepsi nez neco nekam posilat by bylo pripravit nekde XML,
> ktery by si oni mohli stahovat. Na posilani je to totiz neuveritelny
> kvantum dat (v nekterych lokalitach smele atakujici 100%). Data by se
> pak idealne v nejakym rozumnym intervalu aktualizovala.

To záleží jak se dohodneme. Aby to nedopadlo tak, že někde něco
vygenerujeme a ve výsledku si to pak stejně nikdo nestáhne a nic s tím
neudělá.

> Rozdelil bych to mozna na automaticky detekovatelne chyby a chyby
> reportovane rucne. A pokud to ma rozumne fungovat, je treba aby akce
> "reportovat chybu" byla co nejjednodussi => zadny vyplnovani formularu
> o 150ti polozkach.

Jasně. Čím jednodušší to bude, tím lépe. Rozhodně jsem neměl na mysli
nějaký komplikovaný formulář. Většina by se mohla vyplnit automaticky.
(typ objektu, RUIAN ID, katastrální území, kdo chybu hlásí). Na tebe by
už pak zbylo jen určit typ chyby a případně napsat nějakou nepovinnou
poznámku.

> Zaroven by ale bylo dobry, kdyby to fungovalo i zpatky => pokud nekde
> nareportuju chybejici geometrii, tak v okamziku, kdy se v RUIAN
> pripadne objevi, by se mela rovnou prenyst do osm (a bug by mel zmizet).

Tak tenhle nápad se mi líbí. Všechna hlášení by se shromažďovala v
nějaké lokálním systému na hlášení chyb a buď by se jednou za čas
vygeneroval a poslal email s nejnovějšími chybami, nebo by sis mohl
report stáhnout sám. Nicméně, to automatické uzavírání chyb bude
fungovat jen pro první typ. Jak ve skriptu zjistíš, že opravená
geometrie je správná? Spíše bych to viděl na možnost stáhnout si
předpřipravený soubor pro JOSM a v něm to pak zkontrolovat a nahrát do JOSM.

V každém případě by bylo fajn, kdyby se nám nejprve podařilo zbavit se
chyb systematicky vznikajících. Někde musí být nějaká chyba. Těch duchů
sdílejících pozici s jinou budovou je podezřele moc.

> ***
> Osobne me ovsem nejvic zarazi nesoulad KM a RUIAN, coz znamena, ze
> kazde vychazi z jinych (jakych???) dat ??? Na to ze budova je celkem
> jasne zakreslena v (digitalni) KM a neni v RUIAN narazim celkem
> pravidelne. Stejne jako na zmineny problem s panelaky, ktere jsou v KM
> rozdeleny na vchody, ale v RUIAN je to jak kde - nekdy jedna budova,
> nekdy po vchodech .... (zcela bez ohledu na stavebni provedeni - to je
> ruzne, nekdy jde stavebne o jedinou budovu, nekdy o vice)

Mám teorii:
To, co je v KM je vlastně pozemek. Budova je taková nadstavba, která
daný pozemek/kus pozemku sdílí. Schválně si na ruian.poloha.net zapni
vrstvu pozemků. Budovy najednou "vyniknou". RUAIN ty hranice má, jen je
to špatně zaneseno u budovy.

Jak je budova zakreslena v KM/RUIAN závisí na tom, kdo zpracovával
podklady. Někdo to dělal poctivě a zanesl jednotlivé vchody správně.
Jiný si chtěl ulehčit práci, a udělal z toho jeden objekt, kterému
přiřadil více adres. A pak záleží jak probíhá digitalizace.