[Talk-cz] Tracer - pLPIS

Pavel Kwiecien pavel.kwiecien na seznam.cz
Pátek Srpen 8 19:04:34 UTC 2014

Od: Marián Kyral <mkyral na email.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 8. 8. 2014 9:08:35
Předmět: Re: [Talk-cz] Tracer - pLPIS

"
Ahoj,

---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Machek <pavel na ucw.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 5. 8. 2014 23:19:28

"ahoj!

> No úplně přesně to nevím :).
>
> Napřed bych viděl úvahu, zda jednotlivá políčka (=parcely a LPIS polygony)

> sdružovat nebo ne. Na tom závisí i strategie aktualizací. Zatím mi přijde
> nemožné hlídat si podle ref:, zda se něco v LPIS změnilo a na změnu
> zareagovat. Nevíme, co se může měnit. Určitě druh kultury, možná i
geometrie?
> Je možné, že tam, kde je teď 50 malých políček bude za 3 roky jen jedno
velké
> či naopak?

No, zato vime ze je to po katastralnich uzemich, ne?

Takze az to bude chtit nekdo updatovat:

Pro kazdy polygon:
Je polygon se stejnou geometrii v osm?
NE: importuju
ANO: zmenim parametry na ty z noveho lpis, je li nutne

Pro polygony z OSM ktere jsem zatim nezpracoval:
Jestlize polygon ma source=lpis
Jestlize se od importu nezmenil, smazu ho
Jinak je to na rucni rozhodnuti co je aktualnejsi.

Hmm?
Pavel
"

No zásadní problém je: Slučovat nebo neslučovat polygony se stejným landuse
vedle sebe?

Třeba tady: http://www.openstreetmap.org/#map=17/49.66388/18.38023 by se
sloučení hodilo. Ale když jsem experimentálně pár polygonů označil a nechal
sloučit, tak z toho vylezl nějaký paskvil, protože ač jsou ty natrasované
polygony vizuálně vedle sebe, ne vždy na sebe přesně navazují.

Pokud je budu napojovat na sebe, tak musím nutně s nějakým bodem pohnout a
tím pádem změním geometrii => problém při aktualizaci - jak poznám, že je
daný polygon stejný, jen byl mírně změněn z důvodu napojení na sousední
polygon? Přidat nějakou toleranci?

A pokud se bude slučovat (což bych v tomto konkrétním případě rád udělal),
co udělat s ref? Já bych jej úplně vyhodil, nechal bych jen source=lpis, aby
bylo jasné, odkud se to vzalo. A chybějící ref by znamenalo, že polygon
vznikl sloučením menších polygonů. Nebo tam dát nějaký speciální tag?

Třeba lpis=merged ?

Pokud by ref zůstalo, nutně by to vedlo k něčemu takovému:

ref=123;2231;2231;22455;875;646

Bylo by to k něčemu?

Marián

"