[Talk-cz] Relations - sousední obce (kraje, okresy) z API

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Neděle Srpen 17 23:01:15 UTC 2014

Dne 18.8.2014 00:20, Jiří Sedláček napsal(a):
> Dobrý den, ahoj,
> mám poměrně specifický požadavek na API (či případně na jiný zdroj) a
> nevím, jak se správně zeptat API (či třeba RUIANu).
>
> Chtěl bych získat:
> Obce (či okresy, ...) tak, abych zjistil, která další obec (či okres,
> ...) s ní sousedí.
>
> A to ideálně tak, abych si mohl vybrat obce jen z daného okresu (a to je
> pro mě největší problém a nijak jsem nedokázal donutit API, aby mi
> vrátila jen data z daného okresu dle ref nebo id relace).
>
> Pokud bych získal data dle BBOXU, tak je to sice hezký, ale nebude to
> [...]

Ahoj,
tohle by mělo být řešitelné pomocí Overpass API. Zkonstruování
konkrétního dotazu už nechám na tobě, ale postup by měl být zhruba takovýto:

1) Podle jména, id, nebo čehokoliv jiného najít relaci obce (okresu, ...)
2) Najít všechny cesty, které relace odkazuje.
3) Najít všechny relace, ve kterých jsou tyto cesty a vyfiltrovat je
pomocí požadovaného admin_level.
4) Příp. stáhnout všechny cesty/uzly, které jsou součástí těchto relací.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk