[Talk-cz] Posun u Traceru

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Srpen 21 08:15:36 UTC 2014

Ahoj,
standardně, po čerstvé instalaci by měl být posun vypnutý a nastavený na
nulu. Pokud sis tam něco nastavil podle nějakého screenshotu, tak to můžeš
vypnout.

Možnost nastavit posun tam je proto, že v některých částech republiky je
patrný posun RUIAN vs. Katastrální mapy. Speciálně tady u nás v Beskydech to
je hodně patrné. V některých případech to může být i půl metru. Což už je
docela dost. Je to způsobeno změnou přepočtu projekce křovák (používané na
katastru) na projekci použitou v OSM (WGS84), kterou udělal ČÚZK. Při tom
přepočtu je potřeba nějaký korekční grid, který pro nový přepočet nemáme.
Detaily když tak pohledej v konferenci. Probíralo se to tady několikrát a
snad se to brzy povede vyřešit (už se to tu dlouho neprobíralo a nevím,
jestli na tom momentálně někdo dělá). Sám tomu moc nerozumím.

Pro tebe je důležité, zapnout si vrstvu Katastrální mapy a RUIAN budovy. Pak
porovnej, jak to sedí na sobe. Pokud se to lícuje, tak žádný posun
nepotřebuješ, pokud ne, tak si nastav posun tak, aby se to lícovalo.

Dělal jsem to tak. že jsem natrasoval budovu, vybral jeden bod, přes Alt+I
si zjistil jeho souřadnice, pak jsem budovu posunul na pozici dle KM, opět
si zjistil souřadnice toho bodu. A rozdíl jsem pak nastavil jako posun.

Marián