[Talk-cz] Evidence a hlášení špatných budov v RÚIAN

Petr Souček soucekp na atlas.cz
Středa Prosinec 3 18:50:24 UTC 2014

Dobrý večer,

všechny níže uvedené případy jsem poslal k prověření na KP Praha-město.
Využijeme to jako test linky na opravu :-). Až mi dají zpětnou vazbu,
napíšu.

Petr Souček

-----Original Message-----
From: Petr Vejsada [mailto:osm na propsychology.cz]
Sent: Sunday, November 30, 2014 8:00 PM
To: talk-cz na openstreetmap.org
Subject: [Talk-cz] Evidence a hlášení špatných budov v RÚIAN

Ahoj,

tak zase jeden víkend strávený nad OSM. Slibuji, že se to už nebude opakovat
;-).

Drobné úpravy na poloha.net:

- odkazování na ruian.poloha.net je možné i s vrstvami. Formát je
  z/y/y/layers
  z = zoom
  x = šírka
  y - délka
  layers:
   l = landuse
   i = LPIS
   p = parcely
   u = ulice
   b = budovy
   t = budovy-todo
   a = adresy

Takže chceme-li odkázat na Nižbor a rozsvítit ulice a budovy, bude odkaz
http://ruian.poloha.net/18/50/14/ub

Formát z/y/z je stejný jako na OSM serveru.

Layers je nepovinné.

K dořešení:

- měnit URL tak, jak pohybujeme mapou (jako to je na OSM). Kdo by věděl, jak
to udělat, ať se ozve nebo nejlépe pošle rovnou patch :-)
- rozsvícením vrstev se změní pořadí na selectoru a tedy nabídka je pak v
jiném pořadí než default - dtto patch

Hlášení špatných budov

- pro stroje (třeba odkaz z JOSM traceru ;-))) -
http://ruian.poloha.net/building.php?kod=xxxx
kde xxxx je kód stavebního objektu v RÚIAN

- pro lidi - kliknutím do mapy na http://ruian.poloha.net - nesmí se tou
myší při klikání mrskat, jinak to chápe jako šoupání mapou a ne jako
kliknutí.
Klikat je vhodné do budovy ;-), jinak to nefunguje.

Volby:

- důvod - to je jasné, proč je budova špatně. Důvody jsou zatím 2, pište sem
další důvody, abych je do menu přidal.

- hlásit ČÚZK - jestli si myslíte, že je to na nahlášení na ČÚZK.
Zaškrtnout.

- poznámka - poznámka

Jednou zadaná budova se dá kdykoli opravit či smazat, stačí do ní znovu
kliknout.

Celá historie se loguje ;-)

Mapa se renderuje ihned po zadání či úpravě záznamu (ihned=cca 5 vteřin
podle toho, jakou má Mapnik zrovna frontu), jen nevím, jak ji reloadnout či
zahodit cache prohlížeče. Budovy, zapsané do tohoto seznamu se vykreslují
šedivě.

na http://poloha.net jsou u uživatelských účtů kontaktní údaje pro ČÚZK
(menu Můj_účet, upravit či tak nějak). Pokud to vyplníte a ČÚZK snad náhodou
bude tato hlášení od nás brát, předpokládám, že tyto kontaktní údaje mu
předám, tedy nepište tam nic, pokud to nechcete sdílet s ČÚZK.

na http://ruian.poloha.net/neplatne-budovy se zobrazuje výstražný
trojúhelník v případě, že poté, co byla budova zadána do zdejšího seznamu se
v RÚIAN změnila (item_timestamp > datum zadání do seznamu). Je to
upozornění, že budova mohla být v RÚIAN opravena.

Co hlásit a co nehlásit - tím si sám nejsem jistý. Někdy je jako budova celé
autobusové nádraží. On je to stavební objekt, ne budova, takže to vlastně
může být správně a hlásit by se to nemělo, nebo také mělo, netuším. Pane
Součku, pokud to čtete, mám na mysli např. SO 40356272 - autobusové nádraží
Praha- Florenc. To je asi správně, ale jistotu nemám.?

Dále např. SO 21618861 - bytový dům, ale je včetně nádvoří. To nádvoří ale
také může být stavebním objektem.

A naposled - domy 24602523 a sousední - tři z těchto domů mají geometrii
včetně příjezdové cesty, ostatní jen jako vlastní domy. Je to chyba nebo
není?

A pro všechny - hlaste chyby.

Musíte mít účet na OSM, abyste mohli zadávat chybné budovy.

--
Petr, pv na propsychology.cz