[Talk-cz] Dotaz k JOSM velikost pisma

Jakub Sýkora kubajz na kbx.cz
Pondělí Únor 3 12:02:24 UTC 2014

Ty vzhledy jseou zadratovane ve Swingu, coz je knihovna, ktera
abstrahuje vytvareni grafickeho rozhrani Java aplikaci nezavisle nad
operacnim systemem.
Duvod, proc je pismo takove, jake je, je ten, ze vsechny Look and Feely
si nektere vlastnosti prebiraji primo z hostitelskeho operacniho systemu
(aby zase Java aplikace aspon trochu vypadaly jako aplikace spustene na
tvem pocitaci a ne jako uplne UFO). Tady to zrovna je velikost a typ
konzoloveho pisma a ten Nimbus a Metal holt akorat pracuji s tou
velikosti trochu jinak.

To znamena, ze jedinou sanci, jak to zmenit je bud upravit zdrojaky
JOSMu (a vnutit jine hodnoty L&F) nebo najit v systemu moznost, kde se
velikost da upravit. Windows 8 prave pouzivaji tenhle prtavy font i kdyz
spustis command line, coz je nejvetsi legrace, co jsem kdy videl - fakt
se to cist neda.

Protoze Widle jsou obecne nevyzpytatelny, zkusil bych prave spustit cmd
a pres vlastnosti zvetsit font - neni vylouceno, ze to nezmeni ten font
globalne pro cely wokna :-)