[Talk-cz] Adresy z RUIAN

Marián Kyral mkyral na email.cz
Úterý Únor 11 05:07:17 UTC 2014

Dne 11.2.2014 01:06, Petr Vejsada napsal:
> [...]
>
> také jsem pilný a zdá se, že nástroj na nahrávání adres z RUIAN je
> hotov.
> Funguje tak, že se vybere oblast, pustí se SQL skript a za pár
> (desítek) minut
> je připravený changeset pro JOSM. K tomu z toho vypadnou varovací
> tabulky se
> seznamem míst, kde si to neporadilo a chce to lidský průzkum. Počet vět
> těchto tabulkách je nepřímo úměrný kvalitě dat v RUIAN v dané oblasti
> ;-)
> Podle tabulek s problémy se pak dají patřičná místa pravit v JOSM před

Ty tabulky mají stejný formát jako to csv co jsi posílal?
Nebylo by lepší ty sporné body nějak označit? Třeba tagem fixme. Líp se
pak bude v JSOM hledat/opravovat.

> [...]
>
> Algoritmus je osmiprůchodový, z toho 6 průchodů je na vlastní přiřazení
> zbylé 2 jsou na generování varovných tabulek.
>
> Zdrojáky tajné nejsou, je to 100% plpgsql/postgis, nicméně netvořil
> jsem to
> pro uživatele, ale pro sebe a tak kód odráží moji místní situaci -
> vyžaduje
> schema RUIAN, OSM APIDB (nikoli samotné API, jen databázové schema)  a
> Mapnik
> schema. Urcite by slo predelat pro snapshot schema, které má sympatický
> HSTORE, ale v tuto chvíli to tak není hlavně proto, protože snapshot

Udělej tomu nějakou konfiguraci, případně by mohlo nastavit si nějaká ta
synonyma. Koukal jsem, že postgresql by to měl umět. Myslím, že třeba
pro studijní
by se to mohlo hodit.

> [...]
> deiniční bod stavebního objektu, není-li tak st_centroid stavebního
> objektu.
> Není-li, tak nic; na parcelu už jsem nešel, mohlo by to být geometricky
> dost
> mimo.
>
> Co se týká mazání, tak momentálně se nic nemaže. Pamatuji si, který den
> zpracuje která data a může pak porovnávat s RUIAN a mazat by se mohlo
> tehdy,
> kdy se adresa smaže z RUIAN a zároveň bylo toto místo zpracováno.
>
> Zásadní otázka č.1 - co s tagy addr:country a is_in? Možnosti jsou

Určitě nechat, případně opravit, ať je to aktuální. Když to tam zůstane,
tak
se nic strašného nestane.

> Zásadní otázka č.2 - zda do toho vůbec jít, tedy začít probírat celou
> republiku a pokud ano, co je třeba předtím udělat? O pravidlech pro
> importy
> ponětí mám a tak zahajuji diskusi s místní komunitou ;-).

Nebylo by škoda teď skončit, když už jsi tomu věnoval tolik času a
energie?
V nejhorším bych mohl udělal nějaký plugin, který by to dokázal využít.

BTW: czechaddress plugin by asi chtěl taky opravit. Přidat možnost
doplnit
chybějící údaje z RUIAN (pokud jsou k dispozici).

BTW 2: na Slovenském mailing listu je teď taky zajímavá debata o
odresách:
https://groups.google.com/forum/#!topic/osm_sk/YJr78HvG2TA

Marián