[Talk-cz] Adresy z RUIAN

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Sobota Únor 15 11:57:54 UTC 2014

Dne 15.2.2014 11:30, Pavel Machek napsal(a):
> Fajn. Takze je to best-practice. Od ktere se chces odchylit, a duvodem
> se zda byt "je mi lito 86MB v databazi". To myslim neni dobry duvod,
> proc se od best-practice odchylit.

Zas mi podsouváš něco, co jsem nikdy ani v nejmenším nenaznačoval - 86MB
byla reakce na tvých "pár bajtů" a že bys radši přidával addr:country,
protože se ti nechce stahovat celé hranice ČR.

Best-practice na wiki říká, že jakmile existují spolehlivé polygony
hranic, tak tyto tagy nejsou potřeba a já s tím souhlasím a zatím
nevidím důvod, proč je nadále udržovat, nebo dokonce někde přidávat.

> Muj zdravy rozum rika ze jinde se addr:country pouziva, tak by tam mel
> byt i nadale.

Míst, kde se používá addr:country je méně než míst, kde se nepoužívá.
Pro is_in tag je ten rozdíl ještě mnohem výraznější - je řádově víc
objektů bez něj než s ním.

> Mam tu monav, ano, obcas stahnu novy data. Ne, neumi to spolupracovat
> s relacemi hranic. Bohuzel pro to nektere ulice nevidi v Praze.
> Zda se ze napriklad navit potrebuje is_in tag:
>
> * Navit only works with is_in tags, can't work with boundaries.
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Key:is_in
>
> Z osobni zkusenosti vim, ze monav neumi vyuzit hranice mest. Myslim ze
> z hranicemi zemi to bude podobne.

http://wiki.navit-project.org/index.php/OpenStreetMap
Navit (resp. maptool, který převádí osm do binárního formátu pro navit)
umí používat jak hranice států, tak i měst.

https://groups.google.com/forum/#!msg/monav-discuss/kWz7Xvao7jM/SBABYSQ4Oy0J
Podle tohoto MoNav s nějakými polygony pracovat umí, takže bude jen
problém v tom, jaké využívá. Zároveň jsem ale nikde v dokumentaci nebo
kódu nenašel zmínku o tom, že by se používala hodnota is_in nebo
addr:country, takže jejich ponechání/doplnění stejně nic nevyřeší.

Co tam máš dál? ;-)

> Z jineho mailu:
>
> #Aha. Takže Krásná, pošta Raškovice má být
> #
> #addr:city=Raškovice
> #is_in=Krásná
> #
> #místo
> #addr:city=Krásná
> #is_in=Krásná

Omlouvám se, to jsem nějak přehlédl. Ale naprosto nesouhlasím s tímto
použitím.
* addr:city by mělo obsahovat jméno obce, kde se AM nachází (tak jak je
to i v RUIAN), v žádném případě by tam nemělo být něco jiného.
* "pošta Raškovice" je to samé jako PSČ 73907. Nemá smysl tu samou
informaci duplikovat v OSM. Ani není potřeba ji duplikovat v adrese na
dopisu - jediný význam je "pro kontrolu", takže když napíšeš "Krásná,
pošta Raškovice, PSČ 12345", tak to pravděpodobně dojde. Z vlastní
zkušenosti vím, že Česká pošta je schopná doručit i dopisy s hodně
zkomolenou adresou.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk