[Talk-cz] Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Sobota Únor 15 17:57:12 UTC 2014

Ahoj,

Xificurkovy připomínky jsou mi velmi blízké a sympatické, nelíbí se mi
duplikace dat. To je ideální svět, ve kterém nejsme.

Jedna věc je, rozhodnout se nějaký tag nepřidávat versus nějaký tag mazat. V
případě addr:country a is_in by to bylo ve většině případů mazání, nikoli
nepřidávání. Nechci nikomu rozbíjet Navit (příklad) ani nikoho nutit
předělávat osm2navit. OSM snad není jen pro ajťáky a kartografy.

Chybění tagů, které možná nějaký soft využívá, by mohlo stimulovat pokrok ve
vývoji dotyčného software - vývojáři by byli "nuceni" svůj soft přizpůsobit
novému obsahu databáze, jen si myslím, že zrovna nefunkční vyhledávání v CZ v
Navitu (příklad) nezpůsobí, že vývojáři všeho nechají a vrhnou se na "opravu"
Navitu.

Proto se kloním k tomu zahrnout do importu i addr:country a is_in.

Takže

Přidávat, nahrazovat:

addr:conscriptionnumber
addr:provisionalnumber
addr:streetnumber
addr:housenumber
addr:street
addr:place
addr:suburb
addr:city
addr:postcode
addr:country=CZ
is_in

source:addr=cuzk:ruian
ref:ruian:addr=nnnnnn

Mazat:

addr:provisional # cca 200 případů, asi záměna s addr:provisionalnumber
addr:number # několik případů, asi omyl
addr:alternatenumber # asi 300 případů, asi záměna s conscriptionnumber
ref:ruian # Minimalis_import i jiné
uir_adr:ADRESA_KOD či uir_adr:adresa_kod

Jelikož j obecnému konsensu ohledně is_in a addr:country nejspíš nedojde, chci
poprosit, abyste se už k přidávání těchto tagů nevyjadřovali, ledaže by
nutkání či argumenty byly nepřekonatelně silné. Zato uvítám podněty k obsahu
tagu is_in.

K diskusi:

- obsah tagu is_in

- source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
přidaných AM přidat, ?

- cokoli dalšího ;)

--
Petr