[Talk-cz] pLPIS a WFS - jak na to?

Marián Kyral mkyral na email.cz
Úterý Únor 18 12:43:26 UTC 2014

Tak jsem měl teď přes oběd trochu času a koukal jsem na WFS.

Základní URL:
http://eagri.cz/public/app/wms/plpis_wfs.fcgi?SERVICE=WFS&REQUEST=GetCapabilities

Prvních 200 položek:
http://eagri.cz/public/app/wms/plpis_wfs.fcgi?VERSION=1.1.0&SERVICE=WFS&REQUEST=GetFeature&TYPENAME=LPIS_FB4

No a s tím mám jen dva (dost podstatné ;-) ) problémy:

1) Souřadnice: V odpovědi vidím EPSG:102067 a nepodařilo se mi to nijak
změnit. Na SRS=EPSG:4326 nebo DefaultSRS=EPSG:4326 to nijak nereaguje.
Na srsName=EPSG:4326 zase vrátí: "Invalid GetFeature Request: SRSNAME
value should be valid for all the TYPENAMES". Znamená to tedy, že si to
musím přepočítat sám? Jak? Je na to nějaká knihovna pro javu?

2) Jak mám ten dotaz poskládat, abych zadal bod a server mi vrátil
objekt , který je kolem toho bodu? Musí tam být BBOX? Koukal jsem, že by
to mělo jít nějak přes filtr, ale zase. moc moudrý z toho nejsem.

Díky,

Marián

Dne 18.2.2014 08:42, Pavel Kwiecien napsal:

> Ahoj, s tím Tracerem2 mě to už také napadlo, ale z nějakého důvodu to nefunguje. Co se týče licence, tak se to už tady někdy řešilo. Podle příručky pro ovládání http://eagri.cz/public/web/file/2091/_120420_PZ_2012_03_UG_pLPIS.pdf se jedná o "veřejný seznam z evidence využití půdy" - str. 4. A pokud jde o stažení dat pře email, tak na str. 17 je následující text
>
> "Export je volně přístupný z prostředí internetu. Aplikace exportují veřejná data, právo použít tento export má každý uživatel aplikace."
>
> Zdraví Pavel Kwiecien

No problém. Dej mi server, který mi pro zadaný bod vrátí polygon a jeho
vlastnosti a zbytek už v pluginu dodělám. Bohužel co jsem koukal, je
potřeba si o data žádat ručně a to po jednotlivých katastrálních územích
:-( Nebo je i jiná možnost, jak se k těm datům dostat?

Ač data v RUIANu nejsou nejpřesnější, mají tu výhodu, že jsou jednoduše
dostupná. Bylo by zajímavé udělat nějaké srovnání RUIAN a pLPIS.

Links:
------