[Talk-cz] mapovani turistickych znacek - soustredene usili

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Středa Leden 1 14:58:47 UTC 2014

Dobrý den všem,

bounding box může být přes půl republiky u hodně dlouhých tras. Já na to
používám postgis, který vybere opravdu nejbližší cestu, něco jako:

select osm_id,name,complete,st_distance(st_geographyfromtext('POINT(14.xxxxxxx
50.xxxxxx)'),st_transform(way,4326)) from gis.cz_line where (kct_yellow is not
NULL or kct_blue is not NULL or kct_green is not NULL or kct_red is not NULL)
order by st_distance limit 18;

Tabulka je ze schematu pro Mapnik.

vylezou z toho ID relací či cest a vzdálenost nejbližšího bodu-úseku cesty od
zadaných souřadnic,

Pustil jsem se do opravování podivných tagů, ale chci se raději zeptat.

Toto jsou tagy, začínající znaky kct_ v aktuální databázi:

 kct_barva
 kct_black
 kct_blue
 kct_diagonal_white_yellow
 kct_geen
 kct_green
 kct_learning
 kct_none
 kct_orange
 kct_purple
 kct_red
 kct_white
 kct_yellow

Hned několik mě zaujalo - kct_black, kct_orange, kct_purple, kct_white. Osobně
jsem na cestách skutečně potkal černou značku. Bylo to v okolí Chlébského na
Tišnovsku a šlo o soukromou aktivitu místního turisty. Možná i ty ostatní
netradiční barvy jsou něco podobného, KČT s tím asi nemá nic společného(?)
Nechal bych to být.

Překlep kct_geen jsem opravil.

Nejčetnější nestandardní je tag kct_learning a tedy se chci pustit do něj.
Opravil jsem ho u dvou relací (zaměnil jsem kct_learning za
kct_green=learning), což je snad OK. Barvu jsem dovodil z dalšího tagu, a to
osmc:symbol

Pak existuje 15 cest s tímto tagem. Nestudoval jsem je všechny, až po poradě
zde. Některé jsou řádnými členy řádné relace a tam by asi stačilo tag smazat.
Pak jsem narazil na cestu 4300723, která má tento tag a přitom není součástí
relace. Zrovna u této cesty bez znalosti místních poměrů lze těžko určit, zda
opravdu má být součástí relace či ne. Předpokládám, že tam to značení spíše
bude, protože proč by tam někdo ten tag jinak přidával. Takže jsem cestu
přidal do relace (je to kousíček, vedoucí k vlaku).

A asi nejdůležitější dotaz - mám ty cesty přidávat do existujících relací a
přispět tak k dosažení stavu "vše v relacích" nebo jen opravit ty tagy? Nebo
je snad tag kct_learning OK?

--
Zdraví
Petr