[Talk-cz] Adresy a is_in, RUIAN

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Středa Leden 1 23:51:28 UTC 2014

Dne 2.1.2014 00:10, Petr Vejsada napsal(a):
> [...]
>       1 | source          | http://www.pension-libra.cz/
>       1 | source          | ruian
>       1 | source:addr     | mvcr:adresa;ruian
>       1 | source:name     | wikipedia
>       2 | source          | local knowledge
>       3 | source:position | cuzk:km
>      45 | source          | cuzk:kn
>      46 | source          | cuzk:km
>     309 | source          | mvcr:adresa
>     684 | source:loc      | cuzk:km
>    1091 | source:addr     | mvcr:adresa
>  202194 | source:addr     | ruian
>
> S drtivou převahou vede právě RUIAN. Ano, i tyto položky mohl někdo editovat a
> napsat do is_in nějaký nesmysl. Kolik jich bude?

Nemám tušení... ona to totiž není jen otázka toho, jestli to někdo od
"importu" zeditoval nebo ne. Já totiž vůbec nemám přehled, co, kdo, při
jakém importu do tohodle tagu házel, ty ano, je to někde rozumně
zdokumentováno? Myslím si, že pokud se něco opravuje, tak by se to mělo
opravit pořádně.

> Proč se vlastně při importu těchto míst z RUIAN nepřidával tag addr:place?
> (víceméně řečnické otázky).

To je dobrá otázka, před nedávnem jsme se o tom v jednom vlákně bavili...

> To vyvolává další otázky, jako třeba:
>
> Importovat z RUIAN addr:place jen tam, kde není ulice, nebo úplně všude?

Taky už jsem psal ve vedlejším vlákně (včetně odůvodnění) - já jsem pro
to "všude" a obsahem by měl být název části obce.

> číslo
> popisné je jedinečné v katastrálním území, tedy mělo by být možné nalézt dům v
> katastrálním území i bez znalosti ulice.

Tady se pleteš, č.p. není jedinečné v katastrálním území, ale v "části
obce".

> To dnes v Nominatimu nelze. Pak je tu
> další věc, která souvisí jen okrajově, ale je to věc, která se mi honí hlavou.
> V OSM vůbec nejsou městské části (nebo jsem slepý).  Nemělo by se uvažovat o
> zavedení městských částí? (Praha 1, Praha 2 atd.)

Otázkou je v jaké formě a k čemu by to mělo být vlastně dobré. Mě osobně
jejich absence moc netrápí. Mám zkušenosti z Prahy, kde sice vím kde
jsou Vinohrady, Smíchov, atd., ale fakt netuším, jestli to je Praha 1,
2, 3, 4, 5... A podobně jsem na tom doma v Pardubicích.

> Zpět k původnímu tématu - srovnat to s RUIAN momentálně nezvládnu, protože
> nejsem schopen importovat RUIAN do Postgisu. Skončím na hlášce:
>
> Exception in thread "main" org.postgresql.util.PSQLException: ERROR: geometry
> contains non-closed rings
>   Hint: "... -1058212.19,-746762.81 -1058118.93))" <-- parse error at position
> 3490 within geometry

Co přesně pouštíš za příkaz? Já jsem RUIAN importoval před pár dny bez
problémů.

> a přitom mám switch --ignore-invalid-gml, takže by to mělo běžet dál. Verze
> ruian2pgsql je aktuální kompilovaná z gitu, do spatial_ref_sys jsem také
> přidal projekci 5514, takže nevím. Jdu spát _)

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk