[Talk-cz] RUIAN nad OSM

JV j.v.2 na seznam.cz
Pondělí Leden 13 06:53:55 UTC 2014

Zdravím všechny,
ad artefakty - to není chyba, ale zcela legální stav. Je potřeba si
uvědomit, že katastrální mapa *není* technická mapa a že do 31.12.2013
budova a pozemek pod ní byly dvě nemovitosti (a u nemovitostí, existujících
před 1.1.2014 to bude i nadále, pokud se vlastnické poměry liší - velice
zjednodušeně řečeno). Zrovna v těch Pardubicích to znamená, že budova je
Ministerstva obrany ("http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/stavebniobjekty/46757481"
- tlačítko "Údaje o vlastnictví" otevře Nahlížení do KN se zvýrazněným
obvodem budovy), ale pozemky pod ní jsou částečně i města (to je ten "hnusný
artefakt").
Netvrdím, že v katastru nejsou chyby - ale vždy je mít na paměti výše
uvedené a že katastr eviduje *právní* stav. Tedy pokud v terénu již nějaká
budova není, může se v katastru i nadále zobrazovat, protože nikdo tu změnu
neohlásil. A aby to bylo ještě složitější, zrovna cesta k odstranění budovy
začíná na stavebním úřadu a teprve následně je možné to oznámit katastru.

J. Veselý

---------- Původní zpráva ----------
Od: "Petr Morávek [Xificurk]" <petr na pada.cz>
Datum: 11. 1. 2014
Předmět: Re: [Talk-cz] RUIAN nad OSM

"Dne 11.1.2014 09:27, Marián Kyral napsal(a):
> Ad import budov)
> Kromě toho, že některé budovy v RUIAN chybí, jsou i takové, které
> přebývají.
> Třeba ulice Na Poříčí, mezi vlakovým a autobusovým nádražím. Tam je
> obrovská
> parcela, kde sice byly budovy, ale před několika lety je srovnali se zemí
> a teď tam roste jen tráva. Pokud by jsi provedl automatický import, budovy
> by se opět objevily. Asi bych se prvně zaměřil na místa, kde zatím není
> vůbec nic. Tam to pak stejně musí někdo znalý revidovat.

> [...]

Ahoj,

bohužel kvalita budov v RUIAN není nijak dobrá. Já jsem narazil na to,
že některá (části) budov jsou označeny jen jako zastavěná plocha a
naopak zastavěné plochy jsou označeny jako budova. Navíc se občas objeví
docela hnusné artefakty přímo v geometriích.

http://maps.fordfrog.com/?zoom=17&lat=50.02363&lon=15.77651&layers=B00FFF
http://mapy.cz/#!x=15.774797&y=50.023553&z=15&l=15

Pokud tedy bude opravdu nějaký import budov probíhat, tak rozhodně
nemůže být automatický, spíš opravdu něco na styl traceru.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk