[Talk-cz] Tracer plugin - ruian update

Marián Kyral mkyral na email.cz
Neděle Leden 26 21:48:02 UTC 2014

Ahoj,
Tak jsem se trochu vrtal v Tracer pluginu. Nejprve jsem chtěl jen změnit
natvrdo zadrátovanou adresu serveru, abych se dokázal připojit na ruian
server od Petra Vejsady. To se povedlo, takže jsem uvažoval nad forkem,
ale nakonec jsem se rozhodl pro úpravu původního Tracer pluginu
(zásuvného modulu :-D ).

Předesílám, že nejsem java programátor, ve skutečnosti jsem se javě
zatím úspěšně vyhýbal. O to to pak bylo horší :-D Výsledné řešení je
inspirováno několika pluginy a různými příklady na webu.

_Takže co se změnilo:_
*) Původní funkcionalita zůstala zachována (klávesová zkratka "T")
*) Přidal jsem "RUIAN" režim - dostupný z menu, nebo pod klávesovou
zkratou "Ctrl+T"
*) Z Tracer2 pluginu jsem použil vylepšenou třídu ConnectWays, která umí
aktualizovat tvar současné budovy. Prosím nezneužívat - Petr má ohledně
této funkce obavy :-D
*) Při tracování z RUIAN se přidá ruian id a pokud je znám, tak i typ
budovy. (pouze pokud je building=yes). Převod na OSM typy budov bude asi
potřeba ještě trochu doladit.
*) Přidal jsem konfiguraci. Dá se nastavit vlastní adresa serveru a
případně i posunout polohu natrasované budovy. Třeba tady u nás v
Beskydech je RUIAN oproti KM mírně posunutý (asi přepočet, ale je to
mnohem lepší než KM). Pro RUIAN to funguje, u KM moc ne. Ten mi každou
budovu vrátí s trochu jiným posunem :-(

_Známé chyby:_
*) U domů nalepených na sobě nebo třeba řadě garáží se generují
duplicitní body. Ty je potřeba ručně sloučit. Pokusím se to nějak
opravit, ale až tak tomu kódu zase nerozumím :-D
*) Na rovných čarách se objevují nadbytečné body, zpravidla v místech,
kde je v KM napojení další čáry, která není součástí budovy. Takhle to
je už v RUIAN - s Petrem to plánujeme nějak odfiltrovat.
*) Plugin neukazuje verzi - problém testovacího buildu, po nahrání do
repozitáře JOSM by mělo být v pohodě. Možná to jde i jinak, ale s ANTem
si zatím netykám.
*) Zatím chybí překlad - i18n.pl má s mým .po souborem nějaký problém
:-(

Při práci s pluginem doporučuji jako podkladovou vrstvu Bing (pokud je v
daném místě dostatečné rozlišení, pak RUIAN vrstvu od Petra (
tms:http://tile.poloha.net/budovy/{zoom}/{x}/{y}.png ) a nahoru KM.

Bohužel data v RUIAN nejsou až tak přesné. Někde budova chybí, jinde
přebývá, případně má jiný tvar. Je třeba kontrolovat oproti KM a
podezřelé případy pak ověřit i jinak.

Plugin je ke stažení zde: http://www.kyralovi.cz/tmp/josm/tracer.jar
Zdrojáky tady: https://github.com/mkyral/josm-tracer/commits/ruian

A na závěr pár screenshotů:

Budova před: http://www.kyralovi.cz/tmp/josm/tracer_before.png
Menu: http://www.kyralovi.cz/tmp/josm/tracer_menu.png
Trasování: http://www.kyralovi.cz/tmp/josm/tracer_trace.png
Výsledek: http://www.kyralovi.cz/tmp/josm/tracer_result.png
Nastavení: http://www.kyralovi.cz/tmp/josm/tracer_prefs.png

Na výsledku je vidět, ruian ID i změna typu budovy z "building=yes" nad
"building=house".

Upozorňuji, že v příkladu používám posun. tvar budovy je získán z RUIANu
(fialová čára), ale byl posunut na pozici dle KM (zelená čára).

Prosím o otestování, kontrolu zdrojáků, nahlášení chyb, zaslání patchů,
zaslání pěknější ikony ;-).

Pokud nebudou výhrady, rád bych tuto změnu dostal v dohledné době do
josm svn.