[Talk-cz] Úvaha o poloze adresního bodu (co PŘESNĚ je definiční bod?)

Marián Kyral mkyral na email.cz
Úterý Červenec 1 20:59:04 UTC 2014

Ahoj,

Dne 1.7.2014 19:02, Petr Vejsada napsal(a):
> [...]
> nejde o fyzický objekt. Adresy na ostatních fyzických objektech ponechat.
>
> 4.) Fyzických objektů si vůbec nevšímat, tedy neodstraňovat z nich adresy,
> nepoužívat je jako "oficiální" adresní místo. Pokud samostatný "oficiální"
> adresní bod neexistuje, vytvořit ho (klidně paralelně s existujícími adresami
> na fyzických objektech).
>
> Na něco jsem zapomněl?
>
> Je třeba mít na mysli, že adresy na těch fyzických objektech jsou často
> neúplné - je tam jen popisné číslo nebo jen housenumber, jen ulice, jen ulice

Přesně z toho důvodu jsem pro smazání. Neúplné adresy v OSM
nepotřebujeme. Stejně to nikdo neudržuje. Z importu adres si pamatuji
snad jen jednu korektní adresu. Na golfovém hřišti. Ale i to hřiště má
nějakou správní budovu, které je ta adresa přiřazena.

Z logiky věci. Adresní místo je vázáno na objekt. Mělo by tedy být
uvnitř daného objektu (vím, adresy na nádvoří tomu trochu odporují, ale
to se časem vyřeší). Pokud tedy chci zjistit adresu nějakého POI
umístěného v budově, tak stačí najít adresní bod ležící ve stejné
budově. Pokud v budově není adresa, zkusím najít nejbližší adresu v
okolí. A když se nepovede, tak vrátím nejnižší administrativní celek
(třeba část obce).

Úplně jiná situace je v případě adresy na nějakém kusu šutru venku v
přírodě (památník ;-) ). Ten, pokud to není přímo budova, většinou leží
vně budovy, dokonce může být kilometry daleko od nejbližšího obydlí
(třeba Poslední vlk v Beskydech). V tomto případě nelze žádná adresa
přiřadit a neměla by tam být. Když se budu chtít k takovému památníku
dostat, potřebuji buď popis cesty, nebo mapu případně mapu a souřadnice.

Mimochodem, jak hledáte nějakou adresu? Zadáte do nominatimu a podíváte
se na mapě, kde to je v prostoru. Je to mnohem jednodušší, než jezdit
křížem krážem po Dlouhé Lhotě a hledat č.p. 99. Může se stát, že ani
místní nebudou vědět, kde to č.p. 99 je. Zato kde je ve vsi hospoda,
budou určitě vědět všichni ;-)

Marián