[Talk-cz] Skript na parcely RUIANu

Martin Švec - OSM osm na maatts.cz
Pátek Červenec 25 19:22:23 UTC 2014

Ahoj,

obrázky parcel od Petra Vejsady mi nějak nedaly spát, tak jsem včera v
noci ubastlil skript na konverzi parcel do OSM.

Skriptík nemá jiné ambice než vyzkoušet si natažení parcel do JOSM a
vůbec se seznámit s VFR formátem RUIANu, takže nečekejte zázraky. Mj.
nefungují multipolygony, beru jen polygony typu gml:LinearRing apod.
Tagování jsem narychlo opsal z
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:RUIAN, knihovny na zpracování
GML apod. jsem zatím nehledal.

Vyžaduje perl, proj, Geo::Proj4
(http://search.cpan.org/dist/Geo-Proj4/), a grid jezek_czech08.llb
přejmenovaný na "czech" (vyšťouráno tady v archívu,
http://freegis.fsv.cvut.cz/gwiki/S-JTSK_/_Grid).

Pár obrázků:

http://www.maatts.cz/obrazek/3/lomnice-ruian-parcely-png/
http://www.maatts.cz/obrazek/3/blansko-ruian-parcely-png/
http://www.maatts.cz/obrazek/3/brno-ruian-parcely-png/

Vyzkoušeno na uvedených třech obcích = na čtvrté klidně může
zhavarovat. ;-)

BACHA - ve velkých městech skript žere mraky paměti, optimalizacema
jsem se netrápil. :-)) Třeba Brno (kód obce 582786) má ve výsledku
1.122.529 uzlů a 251.328 parcel, a skriptík na to potřebuje aspoň 12GB
RAM a/nebo hodně swapu na SSD.

Martin