[Talk-cz] Nominatim a české adresy

Petr Souček soucekp na atlas.cz
Neděle Červen 1 21:22:33 UTC 2014

Dobrý večer,

hranice městských částí jsou v RÚIAN (jinak jsou definovány statutem - v Praze je to ve vyhlášce 55/2000 Sb., konkrétně v příloze č. 1), takže každý úředník by měl vždy vědět, co a jak. Jeho povinností je využívat data ze základních registrů.

A ještě k zápisu adres - aby to nebylo tak jednoduché, tak zápis adresy je definován také v ČSN 01 6910 – Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory. K revizi této normy došlo letos v dubnu 2014. Je zde nadefinován zápis i jiných než územních adres, tj. např. poštovních přihrádek, atd.

Petr Souček

-----Original Message-----
From: jzvc [mailto:jzvc na tpfree.net]
Sent: Wednesday, May 28, 2014 6:27 PM
To: talk-cz na openstreetmap.org
Subject: Re: [Talk-cz] Nominatim a české adresy

Dne 27.5.2014 17:53, Matěj Cepl napsal(a):

> Z mé temné právnické minulosti (ale už je to fakt docela dávno) si
> mlhavě pamatuji, že zákon o hl. m. Praze (nebo zákon o obcích?) praví,
> že obec je v Praze městský obvod (tj. Praha 1-22? chtělo by to sehnat
> aktuální znění) a ne Praha jako celek.
> Takže pokud chtějí "Obec" tak je správná odpověď "Praha 3", nikoli
> "Praha". Praha jako celek je kraj (a taky nemá starostu ale
> primátora).
>
> Matěj

Sem si nevsim ze by na vjezdech do praglu byly znacky "PRAHA 10" ...
Navic i pokud se pokusis zjistit, kudy ze vlastne vedou hranice mestskych casti, tak zjistis, ze to nevedi ani urednici (staci trochu zagooglit a najdes desitky pripadu kdy pri reseni ruznych veci kolem nemovitosti posilaj urednici lidi od certa k dablu).