[Talk-cz] Votice

Martin Švec - OSM osm na maatts.cz
Středa Červen 11 11:45:22 UTC 2014

Jojo, u spousty vesniček je to normální stav, co jsem si všiml. Hlavně
kde jsou zdrojem jen scanované katastrální mapy + bing. Tam je to
často věštění z křišťálové koule. Některé objekty typu kostel, fara
apod. se ve starých KM obkreslovaly snad od Marie Terezie ;-)

Horší je, že plno chyb je i v RUIANu -- někde až 5% budov má jasné
chyby, dalších cca 10% je "podezřelých". Záleží jak jde. Takže teď
vyčkávám, jaký reporting chyb dohodne komunita s CUZK, než začnu
prznit další vesničky. (Nejlíp asi tagovat přímo objekty v OSM. Ať se
to dá hromadně vytáhnout, vizualizovat a pak synchronizovat opravy
podle ref:ruian:* tagů. Zapisovat každou useknutou stodolu do wiki, na
to fakt nemám. Taky je problém, že pokud existující data v OSM
nesouhlasí, tak bez místní znalosti často nepoznám, jestli je chyba na
straně OSM. A nebo to naopak někdo místní už opravil podle reality a
nesmysly jsou v RUIANu.)

Martin