[Talk-cz] RÚIAN - budova rozdělena na několik částí

Petr Souček soucekp na atlas.cz
Sobota Červen 21 14:54:14 UTC 2014

Dobrý den,

přidávám několik poznámek níže (>> ):

-----Original Message-----
From: Martin Švec - OSM [mailto:osm na maatts.cz]
Sent: Wednesday, June 18, 2014 1:45 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] RÚIAN - budova rozdělena na několik částí

Zdravím,

já měl dojem z archivu diskusí, že hlášení chyb RUIANu chce místní "rada starších" probrat se zástupci ČUZK právě na Geoinformatics 2014.

Takže zatím vyčkávám s editacemi budov, jestli bude nějaký výstup :-) Namátkou co jsem za dva měsíce hraní s OSM našel:

* Budova v RUIANu přepůlená na dva kusy jinou hranicí, většinou parcelou - je to chyba?

* Budova v RUIANu nesmyslně protažena až k hranici parcely (různé ocásky apod.)

* Přilehlý kus budovy sice je v KM, ale chybí v RUIANu (např. věž u
kostela) - je to chyba?

* Budova vůbec není v RUIANu, i když budovy kolem ní v RUIANu jsou (úplně chybějící objekty a/nebo "duchové").

* Geometrie / prostorová orientace budovy sice souhlasí s KM, ale vypadá dost podezřele oproti Bingu i dalším kontrolním zdrojům, např.
i vůči prokliku na ortofoto ve vdp.cuzk.cz. (Chce ČUZK hlásit i problémy tohoto typu, nebo na prověřování "podezřelostí" nemají kapacity a zajímají je jen jasné chyby?)

Další level problému je editování budov v OSM vůči RUIANu:

* Kde je RUIAN nedůvěryhodný, má smysl ručně upravit tvar budovy? Řekl bych ano, ale měla by se nějak označit, ať to někdo další "neopraví" zpátky...

* Má smysl Tracerem proklikávat existující budovy aby se "srovnaly"
podle RUIANu a doplnily tagy?
* Tam kde nesedí RUIAN a existující budova v OSM se zachovat jak?

No a o chybách v AM už toho tady proběhlo dost...

Pokud má být RUIAN dlouhodobě primární zdroj pro AM, SO a další, IMHO to chce přesně nadefinovat pravidla a postupy řešení chyb. Včetně evidence typických vzorů chyb.

Například by se mi líbila smluvená sada tagů přímo u objektů v OSM, že tady je error/warning a objekt by si měl prověřit ČUZK. To se dá vyexportovat, poslat do ČUZK, vizualizovat na mapě atd. atd. Z druhé strany by pak byla zpětná vazba, že v RUIANu došlo k updatu takhle otagovaného objektu = někdo by to měl znova zkontrolovat v OSM a odstranit error tagy.

Díky,
Martin