[Talk-cz] Tagování chyb RUIANu

Martin Švec - OSM osm na maatts.cz
Sobota Červen 21 17:14:40 UTC 2014

Ahoj,

On 21.6.2014 17:22, Petr Vejsada wrote:
> Ahoj,

> to je super shrnutí, díky. Jen si nejsem úplně jistý, zda je dobré dělat si z
> OSM skladiště našich interních poznámek obzvláště tehdy, kdy to s OSM vlastně
> až tak úplně nesouvisí. Například v OSM je zakreslená budova, v RUIAN je
> ocásek. Jaký vztah k OSM má přidání poznámky ruian:err ? IMO žádný. Řekl bych,
> že je to z pohledu OSM zaplevelování DB.

Tušil jsem od začátku, že to by mohl být kámen úrazu. Proto jsem se snažil o minimum tagů, ideálně jeden max. dva.

Hlavní argument pro tagy je jednoduchost a rychlost. Když uvidím v JOSM podezřelý objekt, tak mě zajímá: (a) už je nahlášený jako podezřelý? (b) pokud ne, jak ho můžu nahlásit. Obojí je tagováním v JOSM okamžitě řešitelné. Do jaké míry je to obhájitelné vůči OSM, to nevím. Ty tagy označují nejasnost/rozpor mezi různými zdroji, takže jsou trochu ekvivalentem "fixme/note" tagů. A měly by postupně mizet.

Jestli hlášení chyb bude výrazně složitější než pár kliků v JOSM, vůle něco hlásit se asi brzo začne blížit nule. Děláme to pro zábavu, kdybych chtěl pracovat pro ČUZK, tak se tam nechám zaměstnat :)

> Můžu poskytnout ještě nějaký prostor pro tato data v postgre, pokud to nebudou
> GB, což při absenci geometrií určitě nebudou. Programovat časově nezvládám.

To jsme dva. Programování mám v práci nad hlavu, ve volném čase chci dělat něco jiného ;-)

Martin