[Talk-cz] Geoportál Praha - to mi hlava nebere

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Neděle Březen 9 15:08:57 UTC 2014

Ahoj,

co tedy vlastně jsou geodata? Může to být databáze či kartografické dílo (podle
AZ)? Kartografické dílo asi ne; pod tím si představuji mapu vnímatelnou smysly,
obvykle zrakem, případně hmatem, interaktivní mapa třeba i zvuková, ale
samotná data asi ne.

A co je vlastně ten rejstřík? Databáze je databáze, rejstřík je ... druh
databáze?

Ad 106 - mohu požadovat jakékoli informace (s nějakými výjimkami), tak třeba
seznam a polohu a výšku budov, hranice památkových zón, ...) a oni si mohou
naúčtovat náklady, které s vydáním informací mají. To by mohlo dopadnout, že
náklady budou stejné jako v případě objednávky dat - vyšší by těžko obhájili,
s tím rozdílem, že s takto získané veřejné informace už nemusím tajit, ale
mohu je třeba pověsit na web.

Některá data nejsou veřejná, třeba policejní okrsky. Proč nesmím vědět, na
kterou policejní služebnu se v případě potřeby obrátit?

Zkusím přeci jen ty piráty, třeba i paralelně s OSGeo.

--
Petr