[Talk-cz] Adresy

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Neděle Březen 16 20:34:18 UTC 2014

Ahoj,

Dne Ne 16. března 2014 19:23:08, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):

> Hehe, koukám, že jsem se nějak neplánovaně stal "autoritou" na admin.
> hranice :-)

no to protože jsi, když provozuješ czechrega

Díky za opětovný obsáhlý popis, pro účely adres bych se v odpovědi zabýval jen
tím, co teď zdržuje import, t.j.

- addr:place - to bych vyřešil tak, že bychom dávali všude, i když je ulice

- addr:suburb - zda to psát do adresy nebo nahrát příslušné polygony

- addr:city - toť otázka. Velké protesty proti tomu nebyly, ale redundantní to
je

> 3) Městské části/obvody existují jen ve větších městech a jen v
> některých. Mrkněte radši na [1]. Problém je, že tohle dělení je v
> podstatě, co město, to unikát:

[...]

Není to *nezbytně* nutné a je otázkou, zda na městské části vyplýtvat
admin_level 9 nebo si ho nechat třeba ba ZSJ. Fakt nevím, jestli polygony nebo
addr:suburb. Statistika - addr:suburb se týká asi 10% adresních míst.

> Řekl bych, že tohle do adresy nepatří, např. v Praze se sice často píše
> na obálku něco jako "Praha 8", ale to je podle mě na 99% název adresní
> pošty, ne název MČ/MO, a stejně dobře by mělo posloužit i prosté "Praha"
> v kombinaci s PSČ.

Praha 81 - pošta Bohnice, Praha 86 - pošta Karlín. atd. Jestli existuje pošta
Praha 8 fakt nevím. Ještě je to komplikované tím, že ačkoli pošt může být v
obvodu/městské části více, ne všechny tyto pošty musí být vždy doručovací.
Například v té Praze 8 ty mé příklady, to jsou doručovací pošty. Naproti tomu
v Praze 3 je sice také více pošt, ale doručovací je jen jedna a proto na Prahu
3 se píše pouze 130 00, nikoli 131 00, ačkoli pošta Praha 31 existuje, ale
není doručovací - prostě se tam nevozí dopisy. Slouží jen jako podací pošta.
Teď vynechávám speciální PSČ pro velké firmy, kdy třeba velký kancelářský barák
má svoje vlastní PSČ.

> V RUIAN je ještě jedna celkem zajímavá tabulka - základní sídelní
> jednotky. To je v podstatě to nejjemnější dělení, které nese nějakou

Pokud něco nepřehlížím, tak neexistuje vazba na budovy či adresní body.? Vazba
je jen prostorová. A zkoušel někdo self-join a st_contains ? Abychom se ještě
nedivili ;-)))). Všechno je možné. Mám na mysli překrývající se území.

> zajímavou informaci (název). Tyhle body a jejich názvy jsou dobrými
> adepty pro place=* body v OSM. Mám už delší dobu rozpracovaný projekt,
> pro porovnání informací v OSM a RUIAN a jejich crowd-sourcové
> doplnění/aktualizaci, ale času se nějak nedostává a stále to není v
> publikovatelné podobě.

A není to spíš adept na polygony, když není v tabulkách vazba na AM ani SO
(ani parcelu) ?

> Na tohle jsem došel, když jsem chtěl do OSM dostat jména čtvrtí v
> Pardubicích tak, jak je znají místní (dokonce máme v ulicích i cedule s
> těmito názvy), např. Višňovka, Dukla, Dubina...  a to jsou právě ZSJ.
> Jména částí obce (Zelené předměstí, Bílé předměstí, ...) se tu moc
> nepoužívají a znalost číslovaných městských částí často začíná a končí
> tím, že "existují" :-)

Hm, to bude zase město od města ...

> Pokud jste dočetli až sem, tak vám gratuluju ;-)

Díky za gratulaci ;-)

Takže aktuálně:

Q1: addr:suburb nebo polygony?
Q2: addr:city ano nebo ne?