[Talk-cz] český addr:housenumber

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Úterý Březen 18 18:53:05 UTC 2014

Dne 18.3.2014 19:04, Pavel Machek napsal(a):
> Ahoj!

> Jak rikam, me uz se to hodilo. Hledal jsem neco na sidlisti, a tam ty
> ulice nejsou "tak uplne jednoznacny".

> http://www.openstreetmap.org/#map=18/50.10762/14.48524
>
> Kdepak je "Podvinny Mlyn 17"? Nebo je to "Kovanecka 17"? "2308/17" uz
> mi dava slusnou jistotu, ze jsem nasel spravny misto...
> 								Pavel

Ahoj,

v tomhle musím dát Pavlovi zapravdu...
Dalším problémem (a řekl bych mnohem častějším) je kolize čísel
popisných a orientačních v jedné ulici.

Schválně, kdo z vás najde např. Petra Jilemnického 85, Hradec Králové?

A s hledáním přímo na místě to nebude o moc lepší - kdo z vás ví bez
googlení, jakou barvu má správně mít které číslo?
A vážně si nedělám iluze o tom, že všechny domy jsou podle této konvence
správně označeny.

Já vím, že to není to, co Jakub chce slyšet, ale... Argumentovat tím,
jak se něco (ne)vykresluje na mapě na openstreetmap.org vážně nemá
smysl. Tahle mapa nikdy nebyla nějakým kartografickým skvostem. Je to
primárně demo toho, co všechno lze nalézt v OSM datech, a tak je to
šílený slepenec všeho možného.

Těžko lze očekávat, že všechno půjde otagovat a vykreslit na mapě
univerzálně stejně na celém světě. Koneckonců i ty papírové mapy jsou v
každém regionu trochu jiné, tak aby lépe postihly místní specifika.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk