[Talk-cz] Chyby v multipolygonech a cestách

Jan Mladý mlady na troell.cz
Sobota Březen 22 21:35:27 UTC 2014

Validátor nejen polygonů http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=multipolygon&lon=14.41302&lat=50.06856&zoom=11&overlays=invalid_geometry_hull,duplicate_ways,intersections,intersection_lines,ring_not_closed_hull,ring_not_closed,unconnected_end_nodes,touching_inner_rings_hull,touching_inner_rings,role_mismatch_hull,role_mismatch,duplicate_tags_hull,duplicate_tags

Chyby lze rychle otevřít v editorech.

Občas něco opravím, ale za chvilku je to zase rozbité. Dost uživatelů polygony a relace nechápe ...

Honza Mladý alias mkačer
________________________________
Od: Jethro
Odesláno: 22. března 2014 20:36
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Předmět: [Talk-cz] Chyby v multipolygonech a cestách

Ahoj,
v rámci své bakalářky (Hledání pěších tras po Praze) narážím poměrně často na různé chyby v multipolygonech a cestách. Jedná se převážně o následující:
- chybějící hrany v multipolygonu, takže není uzavřený (viz Karlovo náměstí, již jsem opravil)
- chybějící role hrany (viz Letiště Václava Havla, již jsem opravil)
- překrývající se body se špatně napojenými cestami (2684749047)

Chtěl jsem se zeptat v této souvislosti na několik věcí:
1) Editory při vzniku takovýchto chyb nevarují uživatele, nebo to je uživatelská ignorance?
2) Je někde místo, kam to reporotvat, pokud to neumím/nemám čas opravit?
3) Dají se nějak opravit ty překrývající se body, aniž by se to celé udělalo znovu?
4) Neumí JOSM stáhnout okolí bodu/cesty/relace zadané pomocí id? Nebaví mne vždy vzít id objektu, najít si ho na osm.org<http://osm.org>, najít si správný výřez v JOSM a pak to konečně opravit?
5) Neumí JOSM k bodu zobrazit související cesty?
6) To to nikdo nepoužívá, nebo jsou všechny programy tak odolné?

Budu rád i za částečné odpovědi, rád se něco přiučím, zkouším nalezené chyby opravovat, ale s některými si opravdu nevím rady.

S pozdravem

Tomáš "Jethro" Pokorný