[Talk-cz] Jak na aktualizaci RUIAN databáze

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Pátek Květen 2 19:39:01 UTC 2014

Ahoj,

tak jsem udělal experiment v testovacím schematu. Stáhl jsem si Čím k
31.1.2014 a k tomu všechny dostupné aktualizace, t.j. od 1.4.2014. Pustil jsem
aktualizaci a dostal jsem se opět k tristnímu počtu geometrií hranic,
stejnému, jako na produkční verzi.

Pak jsem pustil aktualizace ještě jednou, tentokrát s parametrem --reset-
transaction-ids - a fíha - dostal jsem se na 418 budov s hranicemi, tedy úplně
stejný počet, jako při totálním znovunahrání.

Vypadá to tedy, že chyba tohoto druhu ve změnových souborech není. Problém
bude s těmi id transakcí, či trasakcí, neb tento překlep je zoficiálněn a
nebude se opravovat, viz manuál k RUIAN 1.3.

Proč ty transakce nesedí, to nevím. Mám hypotézu, že ID transakce se mění jen
tehdy, když dojde ke skutečné změně, jako je přestavba domu, postavení,
zbourání atd. Zavedení geometrií hranic, tedy digitalizace KM, vlastně žádnou
skutečnou změnou není a tak, možná, nemění ID transakce. Je to jen domněnka.

Dnešní výpadek je tedy zbytečný, měl jsem nejprve přemýšlet a pak jednat, hmm.

V tuto chvíli je nahráno 4780 obcí, tedy to té půlnoci ... možná bez Prahy
ano.

--
Petr, pv na propsychology.cz