[Talk-cz] Jak resit znaceni ostatnich siti?

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pondělí Květen 12 05:44:09 UTC 2014

Ahoj,

---------- Původní zpráva ----------
Od: fishie na centrum.cz
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 12. 5. 2014 1:56:27
Předmět: [Talk-cz] Jak resit znaceni ostatnich siti?

"Zdravim,

na wiki k openstreetmape jsem narazil na nedostacujici tagy ke znaceni
inzenyrskych siti a budov ci technickych zarizeni. Protoze si pri vyletech i
do zahranici vsimam zejmena inzenyrskych siti;) Jedine co je vicemene
dostacujici je power.
"

wiki je obecně jen soubor doporučení jak tagovat. Díky tomu je pak při
vykreslování mapy možné zobrazit co nejvíce relevantních informací.

Jsou dva způsoby jak značky ve wiki vznikají:
  1) Dokumentují a doplňují nejčastěji používané označení
  2) Nové značení je navrženo, prodiskutováno a v případě schválení zapsáno
do wiki.

Pokud vidíš, že něco chybí, máš několik možností:
  1) Podívat se na wiki, jestli tam není něco v procesu schvalování,
případně bylo, ale nebylo schváleno (stránka s diskuzí).
  2) Podívat se jak danou věc značí jinde
  3) Zeptat se na příslušném mail listu dle typu značky (lokální nebo
celosvětový význam)

Řekl bych, že v tomto případě toto má značení celosvětový význam, takže
diskuze by asi měla směřovat na
  https://lists.openstreetmap.org/listinfo/tagging

"
Tak mi predevsim chybi ustalene tagy:

- znaceni telefonnich ustreden(pevne linky), kabelu a kabelovych rozvadecu.
Rozvadece a hlavne jejich cisla v nekterych statech mohou byt urcite
navigacni body po ulicich. Nelze pouzit phone - ten je evidentne urceny na
neco jineho stejne tak tag na btsky je nevhodny"

Našel jsem návrh man_made=Telephone_Exchange, který však nebyl schválen (pro
nezájem). Nicméně v Německu si vesele používají man_made=MDF

"
- oznaceni vysilacu - neco z toho je proposed jako telecommunication tower.
Hodi se jako vyznamny navigacni bod."

Dle velikosti:

man_made=tower

tower:type=communication

nebo

man_made=communications_tower

( http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:man_made%3Dtower )

"
- chybi oznaceni ropovodu,plynovodu, regulacnich a kompresnich stanic -
mnohdy nad zemi - navigacni bod zejme z letadla. Toto je plus minus podobne
ve vetsine zemi."

Co vím, tak se značí tak maximálně potrubí (man_made=pipeline). Nicméně z
wiki u potrubí je odkaz na http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Project/Oil_
and_Gas_Infrastructure

"
- pro nektere staty s centralizovanym vytapenim chybi znaceni teplaren
(vysoke kominy, navigacni bod), parovody,teplovody - potrubi(casto byvaji
nad zemi -navigacni bod), a vymeniku - v anglictine tzv. district/block
heating"

Potrubí viz výše, komíny se značí man_made=chimney. Areál teplárny bych
označil jako landuse=industrial , name=* (i když to asi není až tak úplně
korektní).

"

Z wiki jsem nejak moc nepochopil jak je docasne nahradit jinymi tagy nez se
odsouhlasi nejaka definitiva. Uprimne receno mi prijde ze je v tom dost
bordel. Je na to nejaka jasna metodika? Zatim tyto tagy nejsou, pouzivejte
tohle"

Ta definitiva se neodsouhlasí sama od sebe ;-) Pokud na tom máš zájem, je
dobré ji pomoci. Pokud existuje nějaký návrh, můžeš zkusit používat ten, ale
může se ti stát, že návrh bude zamítnut a tvoje práce vyjde vniveč.

Marián

""