[Talk-cz] Nominatim a české adresy

Matěj Cepl mcepl na cepl.eu
Pondělí Květen 26 11:05:54 UTC 2014

Chtěl jsem si napsat skriptík, který by ze sady adres
vygeneroval v nějakém rozumném formátu (SVG, PDF) mapu
s rozložením adres na mapě. Předpokládám, že něco takového už
milionkrát existuje, ale stejně asi budu muset parsovat
nesmyslně uložené adresy (pokud to nevyřeším převodem interního
adresáře našeho církevního sboru na Google Contacts) takže
kdybych měl dobré knihovny na:

 * generování souřadnic z adresy,
 * generování mapy

tak by to snad neměl být problém (famous last words!). Tím se
dostávám ale k problému, který mě štve už hodně dlouho: tomu, že
Nominatim neumí parsovat české adresy. Když napíšu do
http://nominatim.openstreetmap.org/ normální českou adresu
(např. "Květná 43, Praha 3") tak se zblázní a oznámí "No search
results found". Musím napsat americký formát "43 Květná, Praha
3". Kupodivu http://www.openstreetmap.org/ český formát adresy
zvládá.

Je to problém s nominatim (který by se snad dal nějak opravit
... např. nadefinovat nějaký Country Address Format dle
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Nominatim/Country_Address_Format)
nebo je to jenom otázka, jak se ten systém používá?

Hezký den,

Matěj