[Talk-cz] Nominatim a české adresy

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Pondělí Květen 26 18:19:12 UTC 2014

Dne 26.5.2014 19:44, Petr Souček napsal(a):
> Dobrý den,
>
> možná bude můj dotaz OOT, ale z jakého důvodu neimportujete v OSM tyto údaje (Praha 3)? Chápu městské části (v členěných statutárních městech), protože ty se do adresy nezapisují. Ale v Praze se do adresy vypisuje Městský obvod Prahy (http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/mestskeobvody/vyhledej?mp.nazev=&mp.kod=&mpg.sort=NAZEV&search=Vyhledat), tj. právě ta níže zmiňovaná Praha 3.

> [...]

Dobrý den,

předně velice děkujeme za odkaz na konkrétní vyhlášku - konečně tedy
víme přesně, které členění Prahy se v adrese má používat (městské obvody
Praha 1-10).

(Zatím) se tyto data neimportují především proto, že nebylo příliš
jasné, jaké členění a kde všude by se mělo do OSM importovat - jen
Praha, nebo všechna statutární města; v Praze použít městské části (54),
správní obvody (22), nebo městské obvody (10).

Osobně jsem se (zjevně mylně) domníval, že číslo městského obvodu do
adresy "nepatří". Dokonce i formulář pro ověření adresy [1] obsahuje jen
políčko "Obec", nikoliv "Městský obvod", takže je potřeba zadat jen
"Praha" bez čísla, v opačném případě sice vyhledávání zafunguje, ale
objeví se upozornění:
> Nebyla nalezena adresa přesně odpovídající zadání, systém se pokusil nalézt adresy přibližně splňující požadavek.

Zdraví,
Petr Morávek

[1] http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/overeniadresy/vyhledej