[Talk-cz] pLPIS - nepřesnosti

Marek Chlup mara na chlup.net
Neděle Listopad 2 08:23:31 UTC 2014

Zdravím.

Používám Tracer na vykreslování polí. Údaje z pLPIS se na mnoha místech
zdají velmi dobré pro určení zda jde o ornou půdu či chmelnici či
traviny a podobně tak v určení geometrie. Najdou se však místa, kde se
zdá z jiných zdrojů (různé letecké/satelitní mapy či náznaky z
katastru), že údaje v pořádku nejsou (neurčená či špatně určená
půda či chybná geometrie). U geometrie se někdy ukáže, že jakoby
nedotažené pole v pLPIS je v pořádku, jelikož tam, kde dříve bylo pole
se již staví... Nicméně jsou místa, kde se zdá chyba v pLPIS dost jistá.
Jak pak postupovat?

Já jsem již několikrát například při neurčené či chybně určené půdě
postupoval tak, že jsem ji doplnil či opravil a přitom nechal reference
na pLPIS. Při chybném určení geometrie jsem měl již několikrát tendenci
ji opravit a v některých případech referenci na pLPIS nechat a v
některých jsem ji raději zrušil (když již změn z mé strany bylo příliš).

Jak postupujete, když údaje z pLPIS vyhodnotíte jako nepřesné?

Uvedu příklad (i když vybral jsem takový, kde si nejsem jist, zda jde o
nepřesnost pLPIS či zastaralé letecké snímky):

* 49.703214 17.420063
  - pole se mi zdá v pLPIS do těchto míst přehnaně přetažené, naopak se
    zdá, že zde začíná jiné pole, které v pLPIS chybí
    - nejraději bych zde pole zkrátil (což bylo zatím již narychlo
      učiněno) a zakreslil navazující pole co v pLPIS není, ale dle Bing
      existuje
* 49.705593 17.410795
  - jde o místo, kde dle pLPIS pole již není, ale dle Bing se zdá, že
    jde o pokračování pole, které je v pLPIS jakoby náhle ukončeno

Zdraví
Marek