[Talk-cz] Nová fíčura II - landuse/landcover

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Středa Listopad 12 22:59:34 UTC 2014

Ahoj,

jak jsem sliboval nové fíčury, tak se to trochu protahuje, protože jsem
nezprovoznil Mapnik3 ke své spokojenosti a tak zůstávám u Mapniku2, což
znamená větší pracnost, ale jde to.

Další vrstvička se jmenuje landuse a je to to, s čím jsem už před měsíci
experimentoval. Podařilo se uspokojivě vyřešit problém s paměťovou
nenažraností, když jsem se pokoušel seskupit 40mil. parcel podle jejich
využití. Při rozdělení republiky do okresů a grupování parcel po okresech se
postgre spokojí s přiměřeným množstvím paměti a tak se dá ta vrstva sestavit
už za cca 13 hodin, což je v pohodě. (fyi vrstva buildings-todo trvá asi 3.5
hodiny, tak proto není aktualizovaná denně). Rozdělení do okresů způsobuje pak
efekt podobný, jako v RUIAN rozdělení do KÚ - na hranici okresů je vše
rozříznuté, což ani moc nevadí, viz dále.

Vrstvu najdete tam, co ostatní, tedy na tile.poloha.net/landuse/atd., demo na
http://ruian.poloha.net

Trasování je více méně (spíš více) rozpracované. Docela dobře funguje ve
městech třeba na zahrady obytných čtvrtí. Dělal jsem pokusy v a v okolí obce
Prušánky v okr. Hodonín, tak je možné si výsledek prohlédnout. Vypadá to, že
ve městech by mohlo být dost přesné i trasování cest - silnic. "Trochu"
problém je, že dopravní komunikace se zgrupuje klidně do obrovského polygonu,
který teoreticky může pokrýt celý okres :-). V praxi jsou to klidně
desetitisíce bodů.

Natrasoval jsem v okolí Prušánek i nějaké vinice i pole. Dělal jsem to s
neustálou kontrolou podle foto, tak to snad není úplně špatně. Jinak se to na
trasování polí příliš nehodí; může to být dost mimo realitu.

No koho to zajímá, může si vrstvu prohlédnout a opřipomínkovat či přijít s
nápady.

--
Petr