[Talk-cz] Podivné relace a překryvy landuse=*

Martin Švec - OSM osm na maatts.cz
Středa Listopad 19 11:56:47 UTC 2014

Ahoj,

Dne 19.11.2014 8:29, Petr Vejsada napsal(a):
> Ahoj,
>
> dává smysl relace s pouze inner cestami? 24777 je takovou. Tady asi měla být
> cesta 273460501 (les) jako outer.
IMHO jasná chyba. Ta relace býval normální uhul:wms les, ale pak ho někdo rozdělil na víc kusů a
neopravil původní relaci.

> Pak jsou tu překryvy v landuse, které se snažím řešit, některé jsou dost
> masakrózní, třeba relace 934661 a 25984 - jeden a ten samý les, jen s jinými
> dírami.
Viděl jsem lepší, byla to nějaká zoologická zahrada nebo park. Tam to byly tuším tři relace s
několika stejnými outer cestami.

> "Obyčejné" překryvy landuse asi půjde vyřešit botem stejně jako velké překryvy
> budov, ale tohle teda asi ne :(
V první řadě bych asi oprášil myšlenku opravy old-style landuse multipolygonů na new-style
multipolygony. Co dělám na ořezu multipolygonů v LPIS traceru, tak old-style multipolygony jsou
největší problém při identifikaci, o jakou plochu se vůbec jedná. Hlavně u inner cest, kde je v
tagování pěkný chaos. Ale už jsem viděl nekonzistentní tagování i u outer cest. V podstatě teď
nedovolím říznout do víc než jedné otagované cesty zároveň, protože jinak bych musel výčtem
kontrolovat všechny legální, pololegální a nelegální kombinace tagů v zasažených cestách
multipolygonu. (A zvykl jsem si v JOSM každý landuse multipolygon okamžitě ručně opravit na
new-style tagování, když na něj narazím. :-))

Pokud jde o členství v landuse multipolygon relacích, je běžné že inner cesta v jedné relaci je
zároveň outer cesta v druhé relaci. Multipolygon pouze s inner cestami je imho vždy nesmysl.
Společná outer cesta ve více multipolygonech může být teoreticky v pořádku, pokud je to hraniční
cesta mezi dvěma sousedními plochami. Ale v 95% případů to bude spíš taky chyba.

Martin