[Talk-cz] Podivné relace a překryvy landuse=*

jzvc jzvc na tpfree.net
Středa Listopad 19 19:32:20 UTC 2014

Dne 19.11.2014 v 16:29 Petr Vejsada napsal(a):
> [...]
> se může. Otestovaný znamená, že byla ověřeno u značného množství lesů, že
> spuštění skriptu neudělá ještě větší binec, ale pomůže spíš pořádku.
> Zobecnit to na všechny relace s landuse či na všechny relace si netroufám,
> to by potřebovalo větší průzkum. Není totiž pravda, že všechny tagy z outer
> cesty by se měly přesunout na relaci. Příklad - oplocený les, obora.
> landuse=forest má být na relaci, ale barrier=fence má být na outer cestě.
> Přesun plotu na relaci by bylo chybou (za předpokladu, díry nejsou také

V tomhle panuje v OSM obecne poradnej bordelak. Mineno rozliseni
plosnych a liniovych objektu. Neco je chapano jako plocha "od prirody",
neco se jako plocha extra znaci (area=yes) ... neco dokonce vyzaduje,
aby to byl multipoly. Pak stim nejak funguj automatizovane.

Jako bonus, nekdy je kombinace linioveho a plosneho objektu zadouci a
logicka, nekdy prozmenu spis nezadouci. Trebas u ty oploceny obory je
dost nepravdepodobny, ze by jeji hranice vedla jinudy, nez kudy vede
plot, ale prozmenu pokud nekdo pouzije jako hranici silnice, tak driv
nebo pozdejs narazis na to, ze silnici nekdo o 30m prelozil, ale hranici
nikoli.

Muj ciste osobni nazor na to je ten, ze by to chtelo trochu vetsi
vynucovaci power obecne (porad lepsi spatne, ale vsude stejne).

Co se tagovani samotnyho tyce, dlouhodobe si myslim, ze na objekt jako
takovy patri vyhradne "fyzicke" vlastnosti a vse ostatni do relace.
Tudiz trebas na silnici by melo byt, ze je asfaltova, ma 3 pruhy, ale ze
to je 1/2/3/D/R/... uz patri do relace. Dtto adresa u domu by mela byt
idealne v relaci (a jeden dum pak muze mit klidne 150 adres).