[Talk-cz] Problemy s ulicema a budovama

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Září 18 07:16:17 UTC 2014

---------- Původní zpráva ----------
Od: Lukas Novotny <lenochod na tiscali.cz>
Komu: Konference OSM <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 18. 9. 2014 8:10:48
Předmět: [Talk-cz] Problemy s ulicema a budovama

"Jelikož prozatím nikdo neodpověděl na můj e-mail s předmětem "Některé
příklady v OSMI " zkouším to znovu a v rozšířené verzi a s jasnějším
předmětem.
"
Sorry,

měl jsem rozepsanou odpověď, ale nepodařilo se mi to dokončit a pak na to
úspěšně zapomněl.

"
1. V Pardubicích mám čtyři budovy vedle sebe a na každé z nich dva
adresní body ( http://www.openstreetmap.org/way/264919783 ....) . Po
terénu jsem zjistil že body ze zdroje ref:ruian:addr=* (zleva
číslovány 2740) jsou vpořádku a ty ze zdroje source:addr=mvcr:adresa
jsou špatně.
Můžu ty chybné v tomto případě smáznout? Co s tím kdyby to bylo opačně?
"

Jak psal Hanoj, body se source mvcr:adresa a bez ref:ruian:addr mazat.
Všechny AM by měly mít ref:ruian:addr. Ty které nemají, jsou zapomenuté AM z
dávných importů.

"
2. Přečetl jsem si stránku u chybách v RUIAN (
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:RUIAN/chyby ), mám vyplňovat u
budov položky "ruian:bad:addr=hlášené číslo chyby v tabulce AM" a
"ruian:bad:building=hlášené číslo chyby v tabulce SO" a tabulku na
uvedené stránce nebo stačí vyplňovat položky ze stránky (
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Maatts ) nebo obojí?
"

Tady jsme bohužel zatím nikam nepokročili. Čekáme na ČÚZK, až bude nástroj
na hlášení chyb. Pak se uvidí, co s tím uděláme. Zatím si to jen nějak označ
nebo někde sepiš.

"
3. Narazil jsem v RUIAN na nesrovnalosti ohledně ulic které buď vůbec
nemají zakresleno kde jsou ( http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/ulice/849014
) po klepnutí na tlačítko "Zobrazit v mapě" na www stránce RUIAN se
zobrazí celá mapa ČR. Nebo se ulice po klepnutí na tlačítko "Zobrazit
v mapě" na www stránce RUIAN zobrazí jako tečka (
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/ulice/540536 ).
Co s tím? Vypisovat jako novou věc na stránce (
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:RUIAN/chyby )? U té tečky si
vymyslet odkud kam směřují, ale co když tam je cesta již v RUIAN
pojmenovaná?
"

To jsou ulice bez zadané geometrie. ČÚZK tyhle případy postupně řeší. Časem
bude určitě geometrie doplněna.

"
4. V OSMI je jasně vidět ke které již pojmenované ulici směřují které
adresní body. Můžu bez místního terénu přiřadit jméno slepé ulici
která směřuje z již pojmenované ulici a není v RUIAN když je znatelné
že všechny k ní přilehlé budovy mají stejnou ulici? A stejně i u budov
dál za vesnicí u hlavní silnice která je pojmenována stejně jako ty
budovy ale zase čára dle RUIAN není až k nim?
"

Já myslím, že můžeš. Alespoň já to tak dělám ;-)

"
Používám prozatím v JOSM pointInfo doplněk. Existuje nějaký aby sám
vložil položky z RUIAN pro adresní body?
"

?? Můžeš to trochu rozepsat? Co znamená "sám vrátil"?

"
S díky za odpověď a s přáním hezkého dne
Lukáš