[Talk-cz] Problemy s ulicema a budovama

Petr Vejsada osm na propsychology.cz
Čtvrtek Září 18 09:43:11 UTC 2014

Ahoj,

On Thu, Sep 18, 2014 at 11:33:08AM +0200, Lukas Novotny wrote:

> Stále jsou pro mě adresní body velká neznámá při dvojci podobných
> vedle sebe. Asi je budu psát do tabulky a pak se uvidí.

tak to nejsi jediný, pro koho je to velká neznámá. Je to velký problém
a to je také důvod, proč čekám s nahráním zbytku ČR.

Pravděpodobně jde o to, že data v RUIAN pocházení z různých zdrojů.
Budovy z jednoho registru a adresy z jiného (ne vždy - je to hrozně
složité a sám tomu nerozumím). Co nejprostěji - v RUIAN jsou v některých
případech data z registru A a adresy z registru B. Aby se adresy z
registru B mohly do RUIAN nahrát, musely se vytvořit fiktivní budovy.
Tyto fiktivní budovy se měly spárovat s reálnými budovami. To se ale nestalo
a tak se setkáváme s jevem "duch uvnitř budovy" - viz rozsáhlé debaty
v minulosti. No a když má reálná budova nějakou adresu a fiktivní budova
jinou, pak jsou dvě adresy na jednom místě. Jena má třeba číslo
54 a druhá 5054 (o násobky tisíců více). Doposud nebyl nalezen způsob,
jak zjistit, která z těch dvou adres platí. Ze začátku importu jsem
"odhadem" vybíral, kterou z těch dvou adres v OSM nechám a kterou ne.
Pak jsem změnil strategii a rozhodl se nechávat je tam obě s tím, že
až to jednou bude v RUIAN opraveno, tak se to automaticky smaže i z OSM.
Tento postup funguje, z RUIAN tyto dvojice mizí, ovšem velmi pomalu.
Pokud budou mizet současným tempem, bude to trvat roky.

--
Petr