[Talk-cz] Atribut ref= na rozcestnících v OSM - zachovejte prosím

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Září 18 16:40:48 UTC 2014

---------- Původní zpráva ----------
Od: MatějCepl <mcepl na cepl.eu>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 18. 9. 2014 15:02:18
Předmět: Re: [Talk-cz] Atribut ref= na rozcestnících v OSM - zachovejte
prosím

"On 2014-09-18, 09:06 GMT, <xkomczax na centrum.cz> wrote:
> za sebe doporučuji k uploadu fotek rozcestníků použít spíše
> projekt Mapillary - http://www.mapillary.com/map . Ten totiž
> úzce spolupracuje s OpenStreetMap komunitou a všechny tam
> uložené fotky je možné dál využívat při editacích. Existuje
> dokonce fork iD editoru s podporou Mapillary.

Když se koukám na screenshoty na
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.walley.guidepost
(konkrétně
https://lh6.ggpht.com/_pJ4hviyehq79lpzOCfo1-Mjgd5ymPbgkMQwOPv0ops5a16
avEIhaofuEzMmi7bF4ZHQ=h900
) tak ty rozcestníky nějak zobrazují na http://openstreetmap.cz,
nevím jak.
"

Doporučuji zaměřit tvůj pohled na pravou stranu.

Pro zobrazení rozcestníků uložených na openstreetmap.cz je potřeba kliknout
na odkaz "Zobrazit rozcestníky".

Pro zobrazení rozcestníků z Wikimedia Common je potřeba nejprve něco vybrat
v seznamu (například: hiking_guideposts_of_ČSTV) a pak kliknout na "Zobraz
kliknutím zde". Pak jen čekáš, jestli se ty rozcestníky objeví nebo ne.

Celé je to takové nešťastné, není jasně vidět, jestli jsou rozcestníky
zapnuté, nebo ne, není mi jasné, jestli to zobrazení rozcestníků jde vypnout
(jsem teď ve vlaku a internet tu má výpadky, tak si nejsem jistý). Chtělo by
z rozcestníků udělat jako další vrstvu zapínatelnou v seznamu vrstev.

Ono celé by to chtělo redesign. Zamyslet se nad tím, jaké funkce tam mají
být, kouknout jak se to řeší jinde, vzít si z toho to nejlepší, dát tomu
moderní vzhled. Je mi jasné, že tohle je úkol pro tým lidí na několik měsíců
a nikoho takového nemáme :-(

Představoval bych si něco jako http://www.freemap.sk/ nebo http://osmapa.pl
- ta je moc pěkná, chybí jí jen aktivní ikony a mohla by být trochu
rychlejší (asi daň za generování až v případě potřeby).

V první řadě by to chtělo nějakou organizaci, která to celé zastřeší. Třeba
spolupráce s http://osgeo.cz/ ?

Podle mne potřebuje u nás openstreetmap lepší propagaci. Kdybych byl běžný
uživatel, zvyklý na mapy.cz a náhodou se dostal na openstreetmap.cz, tak
první co udělám je, že okamžitě uteču a už se nevrátím.