[Talk-cz] Par dotazu k turistickym trasam - speciality

jzvc jzvc na tpfree.net
Pátek Září 26 18:10:31 UTC 2014

Cus,

Dne 26.9.2014 19:36, Pavel Moravec napsal(a):
> Zdravim,
> narazil jsem pri prochazeni turistickych tras v terenu na nekolik veci,
> na ktere bych se potreboval doptat:
>
> 1. Jak znacit naucnou stezku, ktera neni v terenu znacena znackami, jsou
> na ni jen tabule? kct_none=learning?
>
> 1b. Totez, ale navic je trasa znacena jako lyzarska trasa KCT
>
> 2. Opravdu ma byt uvedeno u trasy pro vozickare route=wheelchair jak je
> uvedeno na wiki (OTM_značkový_klíč) Nebyla by lepsi varianta route=foot
> a wheelchair=yes?

Toto bych ja chapal tak, ze route=w... => cesta urcena vylozene pro
vozickare,  route=f + w=y => chodnik, ktery je vozickarem sjizdny.

> 3. Jak znacit lyzarskou trasu KCT, ktera je zaroven neznacenou
> turistickou? Vyrobit tam 2 relace, dat route=foot nebo mixovat
> route=foot;ski coz asi povede k problemum s pravidly v XML souboru typu
> osmarender?

Celkem obecne, tag(y) na ceste (je jedno jaky) by mely popisovat jeji
fyzickou podstatu (= je to asfaltova/kamenita ... cesta/silnice/...)

Jakykoli dalsi veci (turisticky trasy, lyzarsky trasy ... linky mhd ...)
by mely byt reseny tak, ze tu cestu das to relace/i. Tzn jeden usek
fyzicke cesty muze byt clenem libovolnyho mnoztvi relaci ruznych tras.

Ano, bohuzel tenhle princip neni casto dodrzovan, a dost casto se i
stava to, ze reneder neumi tagy z relace vzit v potaz, pricemz stejne
tagy primo na ceste v potaz bere, ale to nic nemeni na tom, jak by to
melo vypadat.

Ono se s tim pak i omoc lip pracuje - zkus si predstavit, ze potrebujes
pretagovat (trebas zmena barvy znaceni) trasu, ktera se sklada s nekolik
stovek useku.