[Talk-cz] Oprava relaci landuse=forest

Martin Švec - OSM osm na maatts.cz
Sobota Září 27 21:37:42 UTC 2014

Ahoj,

On 27.9.2014 22:10, Petr Vejsada wrote:
> Ahoj,
>
> tak to mám nějako nachystané.
>
> Viděl bych to na 3 kola. V prvním kole zkusit 5-10 lesů, když OK, tak zbytek
> lesů, které nepřesahují hranice ČR. V posledním kole lesy, které přesahují
> hranice ČR; těch je 279, což není zrovna málo.

Souhlas, klidně bych to rozdělil i do více dávek. Ať je prostor na kontrolu.

> Některé jsou takové, že se jen dotknou sousedního státu, jiné naopak - jen
> malým kouskem lezou do ČR. Co s nimi?

Asi zatím vyloučit??

> Přesunout všechny tagy z outer cesty na relaci nebo přesunovat jen landuse?

Cesta může mít tagy, které se týkají jen cesty a ne plochy. Např. barrier=fence.
Co jsem upravoval ručně, tak jsem přehazoval ještě source=uhul:wms/ortofoto,
ale zbytek nechával na cestě.

> K tomu rušení relací s jednou cestou - třeba Poláci to takto mají úplně běžně.
> Nevím proč, možná při importu vytvářeli vždycky relace.

Jojo, všiml jsem si. Ale to není na pořadu dne :-)

> Nicméně stále si nejsem jistý, zda by se to opravdu mělo udělat a co taková
> akce vlastně přinese?

No, hrabu se v landuse cca 2 měsíce. Plus za tento týden jsem ručně
upravil už pár desítek multipolygonů, které jsme vyloučili kvůli více outer
cestám. Proč jsem tohle téma nadhodil:

(*) JOSM (ale např. i data z osm.paws.cz v Locusu) špatně zobrazují les, když
se okraj postaru tagovaného multipolygonu při editaci rozdělí na víc outer cest.
Jak opravuju případy s více outer cestami, tak je to nejčastější závada. Typicky u
složitých multipolygonů a v okolí měst (často editované polygony).

(*) Multipolygon je mnohem náchylnější na problémy, když se do něj něco přidá
nebo odebere. Např. dvě různě tagované outer cesty, nebo inner cesta omylem
otagovaná jako outer, která z lesa náhodně udělá rybník, hřiště, parkoviště, pole
(zatím do deseti kusů co jsem opravoval, ale občas jsou to lahůdky).

(*) https://josm.openstreetmap.de/changeset/7569/josm ... warning v JOSM ;-)

Čili spíš preventivní důvody, jak se vyhnout budoucím problémům. Třeba někoho
napadnou další...

Jestli máš dojem, že je to zbytečně velký zásah do dat v porovnání s přínosem, klidně
to můžeme zrušit :-) Já doopravuju zbývající polygony s více outer cestami a jednou
začas jen pustím select, co kdo zase rozbil.

Martin