[Talk-cz] ROPiky vs Sruby

Lukas Gebauer gebylist na mlp.cz
Pátek Duben 10 06:58:41 UTC 2015

> https://taginfo.openstreetmap.org/keys/bunker_type#values
>
> Mozna by stalo za to rozsirit i zapis na wiki, pokud vim, tech bunkru
> je nekolik typu - pechotni, protitankovy, delostrelecky ...

Asi mne nejaky bunkrolog opravi, ale domnivam se, ze realne mame tyto
druhy:

ROP - objekt lehkeho opevneni. Tady sedi pekne ten Pillbox

Srub - objekt tezkeho opevneni. Volne stojici je pechotni srub, a
jsou z nich tvoreny cele liniem, podobne jako z ROPiku. Akorat jsou
vetsi, zpravidla dvoupatrove a urcene pro stalou osadku.

Minometny srub - ty se, pokud vim, ani nepostavily. Ale planovane
byly.

Tvrz - Soustava vzajemne pod zemi propojenych srubu. Pouze tady se
realne objevuji sruby delostrelecke, minometne a vchodove. Ale asi mi
prijde zbytecne to do mapy rozlisovat.

Takze ja bych navrhoval rozlisovat jen: ROPik, Srub a Tvrz.

Jeste ale mame spousty drobnych bunkru, nejcasteji jako ruzne
pozorovatelny. Takove jsou i v Praze, a obcas je to mylne v mape
oznaceno jako ROP, ackoliv to s ROP nema nic spolecneho.

Taky mame spousty protileteckych krytu.

Existuje ale i povalecne opevneni, typicky z betonovych prefabrikatu
a cele je to typicky zakopane v zemi. Napriklad v Zelezne Rude je po
nich cela naucna stezka a da se do nich podivat.

--
Lukas Gebauer.

http://synapse.ararat.cz/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.
http://geoget.ararat.cz/ - Geocaching solution