[Talk-cz] Jak tagovat: detenční tábor pro migranty Vyšní Lhoty

xkomczax na centrum.cz xkomczax na centrum.cz
Neděle Srpen 9 10:46:17 UTC 2015

Ahoj,

nemáš pravdu. Ti lidé tam nejsou kvůli přečinu nelegálního překročení hranice, protože jednak část z nich překročila hranice legálně (dostala se sem na základě turistických či jiných víz a pak tu požádala o azyl) a dále ti, co překročili hranice bez platného povolení, mají stále právo na ochranu pokud jim v jejich domovské zemi hrozí nebezpečí (podle mezinárodních úmluv, které stojí na úrovni ústavy). Zařízení, kam se v průběhu řízení dostávají, pak plní různé účely:
- přijímací zařízení Zastávka u Brna
- následně pobytové středisko Kostelec nad Orlicí
- v případě těch, co mají být vyhoštěni, tak Bělá pod Bezdězem (toto jediné zařízení by se snad dalo nazvat věznicí, jelikož sem se dostanou ti, kterým byla žádost zamítnuta a tudíž tu jsou v tom okamžiku nelegálně. Ale i tak bych se rád tohoto označení vyvaroval)
Pokud jsem to pochopil správně, tak Vyšní Lhoty mají mít stejnou funkci jako Zastávka u Brna. Tudíž sociální zařízení.

Jinak bych prosil, aby se diskuze vedla nadále pouze v technické rovině a bez zbytečných emočních příměsí (viz výzva "Sakra lidi, budeme si hrat na politickou korektnost?"). Díky! :-)

xkomczax