[Talk-cz] Zeleznice CR

jzvc jzvc na tpfree.net
Sobota Prosinec 19 16:35:09 UTC 2015

Hou hou hou ... ;D

Lehce predvanocni info. Pokud muj poznamnicek nelze, tak jsem prave
dokoncil rekneme revizi zeleznicnich trati po cele CR.

Snazil jsem se zmapovat, pripadne maximalne zpresnit kazdou kolej co je
kde k nalezni pripadne i takove, ktere uz jsou k nalezeni jen pri
peclivem patrani (ruzne zbytky trati), pokud jsem na takove narazil.
Vzhledem k budovatelske (a destrukcni) cinnosti, ktera v poslednich
letech na nasich tratich probiha, nemusi zmapovany stav uplne vsude
odpovidat stavu aktualnimu (tyce se nekterych stanic, kde probiha
prestavba kolejiste ...). Zmapoval jsem (pokud to slo) i takove useky,
ktere jsou viditelne jen za prihodnych podminek (=sucho) na dne nasich
prehrad (kuprikladu myslim, ze aktualne zajimava muze byt prochazka po
ose byvale trati v okoli prechrady Sance).

Snazil jsem se zaroven oznacit vsechny zeleznicni prejezdy, a nalezite
je ocislovat, coz, jako tradicne, narazilo na bordelismus a defakto
neexistenci dostatecne kompletniho a kvalitniho zdroje. Presto by drtiva
vetsina prejezdu na provozovanych tratich mela mit cislovani. S vleckami
je to horsi, a prumyslove arealy nevim kde vzit (cislovan by dle
legislativy mel byt kazdy prejezd). Pokud by nekdo vedel kde pripadne
vzit nejaka data, sem snimi.

Tady bych mozna nadhodil tema k diskusi, jak, pripadne zda, znacit
neoficialni prechody pres trat => na miste je zcela zjevne cily provoz,
je videt vyslapana pesina, ale prechod neni nijak upraven ani oznacen.
Da se tudiz zaroven rict, ze to neni prechod v zadnem pripade bezpecny.

Stejne tak jsem se snazil zmapovat vsemozne mosty nebo propustky, ovsem
to by taktez chtelo nejaky lepsi zdroj nez nekdy pomerne tragickou fotomapu.

Zaznamenal jsem, ze [https://www.openstreetmap.org/user/mice] mapuje
rychlostni omezeni na tratich.

***

Na co jsem obcas narazel byly dva faktory.

Mapovani podle BINGu. Ten nam doslova byl cert dluzen. Skoro bych rek,
ze to byla zcela planovana a umyslna sabotaz. Nekterym maperum ani
neprijde divne, ze trat (silnice, ...) vede nekomu obyvakem.

Souose vedeni ploch - pole, louky, obytne zony... je to velmi iritujici,
kdyz pak nekdo dalsi potrebuje way upravit/rozdelit...

***

Dalsi smery co se tyce mapovani zeleznic by asi mohly byti nasledujici:

Tzv "nove" schema znaceni stanic a zastavek. Bohuzel, presto ze je v
platnosti uz peknych par patku (Vote end: 2011-04-20), tak reneder
mainpage osm jej uspesne a zcela ignoruje.

Zeleznicni navestidla - pekny priklad je treba Nemecko. Netusim ovsem
kde vzit data.

***

Pokud nekdo mate nejaky dalsi namet, pripominky tak sem snimi. Az bude k
dispozici celorepublikove podklad v takove kvalitce, jako tu byly
nedavno odkazovany fotky z Prahy, tak muzeme zacit tagovat jednotlive
prazce ;D.