[Talk-cz] Fwd: Vandalismus v důsledku výuky Informatiky u vás na škole

Petr Kadlec petr.kadlec na gmail.com
Úterý Prosinec 29 09:24:21 UTC 2015

> Mimochodem, anekdotum: chtěl jsem onehdy zkusit malou opravu ve Waze, když
> mě poslala do zákazu (jednosměrka zmapovaná co obousměrná, u navigace to
> *trochu* vadí). Registrace, fajn. Editor, ok, vypadá podobně jako iD.
> Změnit- "Nemáte oprávnění: k editaci potřebujete expy, expy získáváte
> editací; zkuste třeba  napsat nějakému zkušenému mapperovi z okolí, zda by
> ten edit neudělal sám (a expy jemu, haha)." No tak jsem se na to vybodl.
> Obdobně si myslím, že bych se jako nováček vybodl na schvalovanou OSM,
> měla-li by fungovat stejným stylem "tohle je hra pro kluky, co tu byli
> [...]
+1 I když jsem se posléze ve Waze snažil drobnými úpravami/opravami mimo
rušná místa (která jsou zamčena) získat nějaké body a level, pořád nemám
právo editovat prakticky nic, tím méně třeba v Praze. Netuším, jak moc to
ve Waze byly reálné zkušenosti, že to tam je takhle omezené, a do jaké míry
jen paranoidní opatrnost, ale z praktického pohledu to prostě běžným
uživatelům editaci neumožňuje. (Požádat o opravu nějakého „správce“ můžu i
na mapy.cz.) Já už jsem na wikipřístup tak zvyklý, že mám občas tendenci
hledat tlačítko „editovat“, abych opravil nějakou chybičku, i tam, kde
žádné není (třeba v OSM Weekly, že? ;-) ), ale takovýhle princip „chcete
editovat? – tůůdle!“ je opravdu dost k naštvání.

Takže doufám, že nějaké podobné preventivní zamykání se do OSM nedostane.

-- Petr Kadlec / Mormegil