[Talk-cz] Licence OSM

vrs na email.cz vrs na email.cz
Středa Únor 4 18:15:22 UTC 2015

Zdar,

napsal jsem jim, aby uvedli autorství a licenci podkladu.
Přímo data z OSM podle mě nevyužívají. Data o pohybu rolb jsou prostě stopy
z GPS a data pro plánování tras z OSM taky nejsou - oproti stopám z OSM tam
mají trasy navíc i namíň.

Jan Vršovský

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jan Martinec <jan na martinec.name>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 4. 2. 2015 11:12:00
Předmět: Re: [Talk-cz] Licence OSM

"On 02/04/2015 10:43 AM, Pavel Machek wrote:

> No, ale co jim nedochazi je, ze ted maji povinost dat k dispozici
> svoji databazi...
> Pavel

To se mi teda vůbec nezdá. Otázka je, jakým způsobem k těm datům o stopách
došli
- jestli je ta databáze tedy "collective" nebo "derivative"; od toho se ta
povinnost (nebo nepovinnost) odvíjí.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/License/Use_Cases - tady v těch
příkladech je
to evidentně "Case 4" - **If** you create a derivative database, you will
need
to make it available. (zvýraznění moje)

Čili jsou každopádně povinni uvést OSM jako zdroj podkladu; ale pokud ta
další
data, která na něm zobrazují, nepochází z žádné části z OSM (třeba pokud to
jsou
GPS stopy získané úplně odjinud), žádná povinnost publikovat jim nevznikla.

Honza "Piškvor" Martinec