[Talk-cz] Licence OSM

Jan Martinec jan na martinec.name
Úterý Únor 10 17:49:11 UTC 2015

On 02/10/2015 04:15 PM, Lukas Gebauer wrote:

> Tak treba ten Google tam v podminkach uzivani vyzaduje mit nejen ten
> copyright, ale dokonce i logo. Mapy.cz taktez.

Jo, je to čtení na dlouhé zimní večery (ne méně než pět vzájemně na sebe
odkazujících mnohastránkových dokumentů v právničtině), a skutečně pozoruhodná
sbírka příkazů a zákazů - co se s GMapama dělat smí, nesmí, a jak přesně se to
musí dělat. Oproti tomu jsou požadavky na užití OSM podkladu procházka růžovou
zahradou.

https://developers.google.com/maps/terms

Z "dyť o těch podmínkách nikdo neví, a kdyby věděl, stejně nečte, a jestli čte,
stejně na to kašle" neplyne, že je to licenčně jednodušší na použití (a v
žádosti o API klíč je musel každý, kdo ty GMapy používá na svém webu, odsouhlasit).

Honza "Piškvor" Martinec