[Talk-cz] Olomouc - tramvaj na chodníku

Michal Pustějovský Michal.Pustejovsky na seznam.cz
Sobota Leden 31 10:38:04 UTC 2015

K hromadným úpravám používám plugin "mirrored_download", který umožňuje
pracovat s Overpass API přímo v JOSM. Do nabídky přidá mimo jiné možnost
"Stáhnout z  Overpass API", kde vepíšeš dotaz a pomocí obdélníku vybereš
oblast, ze které chceš stahovat. Při psaní dotazu je nutné dát si pozor, co
vše je nutné stáhnout, aby se zabránilo konfliktům. Např. pro hromadnou
úpravu značek a ne geometrie je dobré použít dotaz typu:

( way[waterway=river]; >; );
( ._; rel(bw); );
( ._; rel(bn); );
out meta;

Stáhne z oblasti všechny cesty odpovídající "waterway=river", včetně všech
relací, kterých jsou nalezené cesty a body součástí. Relace je dobré
zahrnout vždy, aby se například ve spojích MHD nevytvořily díry při dělení
silnic, které jsou členy nějaké té relace dopravního spoje.

Pokud bys chtěl upravovat i geometrii, tak je vhodné přidat řádek

( ._; way(bw); );

který zaručí, že se stáhnou i všechny cesty, které by jsi mohl mazáním/
přetahováním bodů ovlivnit (zde jsem právě udělal chybu, zapomněl jsem tento
řádek umazat a tak jsem přeznačil i cesty, které tramvajové trati jenom
protínaly).

Více detailů najdeš zde
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Overpass_API/Language_Guide).

Dobré je ještě používat plugin "utilsplugin2", který má nádhernou možnost
"unselect nodes". Usnadňuje to hromadné úpravy, protože pokud chceš upravit
všechny cesty ve stažené oblasti, stačí ti vybrat tažením myši úplně vše a
výbrané body touto nabídkou jednoduše odznačíš.