[Talk-cz] WeeklyOSM CZ 257

jzvc jzvc na tpfree.net
Úterý Červenec 7 15:17:25 UTC 2015

Dne 7.7.2015 v 14:33 Tom Ka napsal(a):
> Ahoj, je dostupné vydání 257 týdeníku weeklyOSM:
>
> http://www.weeklyosm.eu/cz/archives/4335
>
> Téma čísla: Sbírka předčila očekávání

Muj nazor na ty nakupy je takovej, ze je to technicky spatne. Data maj
bejt na poli a servery maj mit jen CPU a RAM, bez disku. Pak se to lip
spravuje, a daleko snaz taky rozsiruje. Kdyz potrebuju do pole dalsi
kapacitu, prikoupim polici a disky. Kdyz potrebuju vic vykonu, koupim 1U
s hromadou jader.

Oni k tomu dojdou casem taky, ale v tyhle fazi mi to prijde jako pomerne
vyhozeny penize.

Trebas za tech 800k ... se da koupit pole s SSD cache (samo vcetne 20+
sas disku) (cca 400k) + 2x 2CPU 1U + 128GB. Tedy dokupy podstatne
vykonejsi sestava nez co je odkazovany. A taky o dost bezpecnejsi - pole
ma veskerej HW zdablovanej, takze pokud jedna pulka chcipne, jede to bez
omezeni na ty druhy, a vymenit se to da za chodu.