[Talk-cz] Dvojité koleje tramvajových tratí

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pátek Červenec 10 11:43:16 UTC 2015

zdar,

> Vzdycky se najdou vyjimky ... zeleznice (alespon vetsinou) neni sjizdna
> jinak, nez zeleznicnim vozidlem. Tramvajova trat je pomerne casto
> soucasti vozovky.

moje připomínka ovšem nebyla na téma jak moc velká vyjímka to je nebo není,
nýbrž spíše co s tím, když to nastává

s tvrzením "většinou" a "poměrně často" nelze nesouhlasit, na druhou stranu
protipříklady rozhodně nejsou ve stylu "to se stává jednou za život, to není
nutné nějak řešit"

vybral jsem coby vzor místo dosti exponované, tak, že se s tím musel potkat
"skutečně každý" (ehm), a v tomto směru je to skutečně vyjímka, asi jediné
místo co mě napadá, kde po železniční trati jezdí desetitisíce aut denně

ale existuje velká spousta dalších zapadlejších míst, třeba zrovna dneska ráno
jsem jel po kolejích na Špitálce

a o četnosti opačné "vyjímky", kdy tramvajová trať není v silnici ale jako
samostatný koridor (kde platí drážní pravidla, jak si lidé často neuvědomují
...), snad ani není třeba se bavit (hlavně protože předmětem tohoto vlákna byl
souběh se silnicí :-))

> A apropos, konkretne v Brne je ten kus zmapovany podle me spatne,
> protoze tam ta trat slouzi vice mene jako oddelovaci ostruvek, byt je
> asi sjizdna. Pokud dobre vidim, legalne se na tu trat da najet jen kolem
> krizovatek (a tady opet narazime na jizdni pruhy ...).

hmm, to vidíš dobře ... takže podle třetího příkladu na
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:lanes#Examples
by to v současném pojetí mělo mít

lanes=5
lanes:forward=2