[Talk-cz] Je možno kopírovat z jiných map?

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pondělí Červenec 13 06:31:21 UTC 2015

---------- Původní zpráva ----------
Od: jzvc <jzvc na tpfree.net>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 25. 6. 2015 10:33:25
Předmět: Re: [Talk-cz] Je možno kopírovat z jiných map?

"Dne 25.6.2015 v 9:42 Marián Kyral napsal(a):

> [...]
verejne&metadataID=CZ-CUZK-WMS-ORTOFOTO-P&metadataXSL=metadata.sluzba

> Mně to jede.
>
> V metadatech je odkaz na:
> http://geoportal.cuzk.cz/Dokumenty/Podminky_sluzby_CUZK.pdf
>
> A tam se praví, že se to řídí vyhláškou č. 103/2010 Sb
> http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2010-103

Tj, uz to zprovoznili, na ty strance je ovsem vyslovene uvedeno:

Podmínky užití - zpoplatnění služby Žádné podmínky neplatí.

=> uzivat to lze jakymkoli zpusobem.
"

Tak mi to nedalo a zeptal jsem se na helpdesku. A dostal jsem následující
odpověď:

Dobrý den,
bod se jmenuje "Podmínky užití - zpoplatnění služby", týká se to tedy
zpoplatnění služby. Znamená to, že služby jsou ve všech případech zcela
zdarma.

S pozdravem

Mgr. Pavel Srovnal
odbor správy a rozvoje informačního systému zeměměřictví
Zeměměřický úřad
Pod sídlištěm 9
182 11  Praha 8

"

Pod tim je pak uvedeno, ze to neni mozne zverejnovat nekde jinde.

Omezení přístupu - licenční podmínky a jiná omezení Opětovnému využití
dat zpřístupněných službou pro obchodní účely je zamezeno začleněním
ochranných znaků (copyright ČÚZK).

Podmínky poskytování - to je presne ten odkaz, kterej zminujes.

Takze ja osobne to chapu tak, ze tu wms vrstvu muzes pouzivat k
libovolnymu ucelu (vcetne odvozovani, komecnich aktivit ...) ale nemuzes
to vzit, a zprovoznit na svym stroji vlastni wms (treba) nebo to nekomu
prodavat atd. Na takovy akce se pak vztahuje ten odkazovanej zakon.
"

No v tom dokumentu se odkazují na INSPIRE [viz výše] a v INSPIRE je jednak:

§ 3, bod 2: "Nabyvatel na požádání poskytne povinnému subjektu nebo jinému
poskytovateli ukázku nových prostorových dat vytvořených nad poskytnutými
prostorovými daty.", což by implikovalo, že mohu z poskytnutých prostorových
dat vytvořit vlastní prostorová data.

A zároveň § 3, bod 4: "Prostorová data a služby založené na prostorových
datech se poskytují pouze pro účel sjednaný ve smlouvě, pro další užití dat
se vždy uzavírá nová licenční smlouva nebo mění platná smlouva."

Což mne z INSPIRE odkazuje zpět na web ČÚZK, kde mne zase odkáží na INSPIRE.

Takže jsem se na tu nekonečnou smyčku taky zeptal. Neptal jsem se na
konkrétní WMS vrstvu, ale na podmínky k těm WMS vrstvám obecně.