[Talk-cz] Čištění turistických tras v OSM

Jakub Těšínský osm na kub.cz
Úterý Červenec 28 10:35:27 UTC 2015

On 22.7.2015 00:03, Pavel Machek wrote:
> Ahoj!

> "incidencnich"? Od rozcestniku je nejaka GPS poloha (nebo ekvivalent),
> nebo slovni popis?
>
> Trasa je popsana jenom seznamem rozcestniku, nebo i nejakymi body na
> trase?

Data jsou rozsahla, ale řada údajů je pro nás úplně na nic a slouží
hlavně pro KČT (typu na které mapě se trasa nachází apod, stav trasy a
tak podobně). Incidenčními údaji myslím spoj z tabulky tras do tabulky
rozcestníků. Poloha rozcestníku (TIM) na trase je daná jeho pořadím a
kilometráží, tj vzdáleností v kilometrech podél trasy od jejího začátku.

> Bylo by mozne zverejnit pro zacatek aspon nejaky vzorek? (A
> teda.. jestli jsou zverejnitelna cela tak sem s nimi :-) ).

Zveřejnit data pochopitelně nejde dokud k tomu KČT nedá svolení, v rámci
čištění dat jsem si ale vytvořil několik nástrojů na trasy v OSM a z
nich už se čerpat dá. Celkově je otázka na co nám vlastně data KČT
budou, podle mě je jejich hlavní hodnota abychom byli schopni nějak
určit v jaké fázi mapování tras jsme. Druhou stranou mince je otázka co
vlastně můžeme KČT nabídnout my. Představme si například, že by použili
nějaké GPS údaje z OSM. Znamenalo by to, že je můžou zkombinovat se
svými údaji o trasách a nadále komerčně používat, aniž by museli
zveřejnit všechna svá data? To je podle mě trošku problém který nám v
tomto směru současná licence staví do cesty.

Další problém vidím v tom, že upřímně řečeno nemáme v současnosti stran
tras v OSM ani zdaleka  kompletní data. Snažím se s tím něco už asi rok
udělat, objíždím a trasuji chybějící úseky, abychom měli co nabídnout.
Zatím si to kutím dost samostatně, ale nemám problém zapojit kohokoli
dalšího. Zvláště mě zajímají fotky rozcestníků s GPS souřadnicemi.

Nejdříve bych chtěl dokončil Plzeňský kraj. V něm je 100 KČT tras, které
jsem postupně všechny vyčistil do té míry, že mají v OSM stejný rozsah
jako KČT (tohle je například informace lehce odvoditelná z rozcestníků
samotných). V některých případech to znamenalo stávající trasy spojit,
nebo rozdělit. Momentálně tedy každá trasa minimálně existuje a má konec
i začátek, takže pouhým okem je lehce vyditelné, který úsek chybí. Na 42
trasách ještě část chybí, ale skoro ve 30ti z toho jde o krátké úseky do
2 kilometrů (často možná dokonce i vzniklé při neopatrném editování).
Momentálně se zabývám jejich natrasováním v terénu.

Na závěr opakuju - pokud se najde někdo koho by to zajímalo, rád s ním
nějak budu svůj postup koordinovat, nebo připravím nějaké souhrnné
přehledy, které by nám ukázali kolik práce a kde zbývá. Zatím mám údaje
jen ve formátu, který je dobrý pro mě.

Jakub

--
Jakub Těšínský