[Talk-cz] LPIS import

Jakub Těšínský osm na kub.cz
Čtvrtek Červenec 30 22:30:41 UTC 2015

Gratuluji vsem kdo se na importu podileli. Pri mapovani polnacek a
turistickych znacek mi LIPS data hodne pomahaji v tom, ze je krasne
videt kudz potencialne muze vest cesta. Na druhou stranu jsem na sobe uz
pocitil urcite psychologicke negativum tohoto importu. Myslim ze je to
vanilla verzu urciteho smiseneho efektu importu TIger dat v USA (viz
napriklad zde
http://flrec.ifas.ufl.edu/geomatics/wp-content/uploads/2012/02/tgis12037.pdf).
Jde o to, ze automatizovany import muze demotivovat lidke mappery v
zlepsovani dat.

Zcela konkretne: Kouknu na proslou trasu na vylete a zda se mi ze nejaka
pole jsou trochu blbe. Pole ale u sebe maji nejaky LPSI id cilso, cele
to vypada desne "oficialne" a "spravne" atd, a vlastne ani nevim co
presne ta cisla znamenaji, abych pri aktualizaci poli neudelal vic skody
nez uzitku ... bla, bla, bla, proste to radsi nechm byt na pokoji.

Takze jasny dotaz na ty kdo import provadeli (jeste jednou gratuluji).
Maji se editovat tvary poli? Pokud pole nebou louku zedituju, mam
zachoval lips id? Cokdyz spojim dve pole (vedla tam kdysi cesta uz
nevede), jake to pak ma cislo? Moc bych se primlouval za to aby tyhle
jasne pokyny visely na wiki, aby to kazdy moh doledat. Zadne douhe
teoretizovani, jasny pokyn pro blbce stylu - "lips cisla jsou skoro k
nicemu, muzete je mazat" nebo "naimportovana pole klidne editujte, je to
jen vychozi stav" nebo "kazde 2 roky budeme delat reimport za techto a
techto podminek".

Dekuju J.

--
Jakub Těšínský