[Talk-cz] LPIS import

Marián Kyral mkyral na email.cz
Pátek Červenec 31 05:25:35 UTC 2015

Dne 31.7.2015 v 00:30 Jakub Těšínský napsal(a):
> Gratuluji vsem kdo se na importu podileli. Pri mapovani polnacek a
> turistickych znacek mi LIPS data hodne pomahaji v tom, ze je krasne
> videt kudz potencialne muze vest cesta. Na druhou stranu jsem na sobe
> uz pocitil urcite psychologicke negativum tohoto importu. Myslim ze je
> to vanilla verzu urciteho smiseneho efektu importu TIger dat v USA
> (viz napriklad zde
> http://flrec.ifas.ufl.edu/geomatics/wp-content/uploads/2012/02/tgis12037.pdf).
> Jde o to, ze automatizovany import muze demotivovat lidke mappery v
> zlepsovani dat.

> [...]

Ahoj,
jen krátce.

- Žádné velké přetrasování se neplánuje. Pouze nepravidelné aktualizace
v rámci místních editací. Například, kus pole byl změněn na obytnou
plochu a tvar pole se změnil.

- Při editaci doporučuji dát si jako podklad LPIS wms vrstvu. Pak
uvidíš, zda se dané pole v LPIS změnilo nebo ne.

- Polní cesta může vést po poli a pole nemusí být v daném místě
rozděleno na dvě. Hodně to záleží na tom, kdo ta pole zakresloval. Různí
lidé to dělají různě. Někdo poctivě vykresluje všechny ostrůvky, jiný se
na to vybodne a udělá to jako jednolité pole.

- V případě nejasností kouknout na nejnovější ortofoto. CUZK nebo
mapy.cz. Dle všeho ta pole vznikají na základě cuzk:ortofoto.

- Co je LPIS id není jasné. Někdy se to pole změní a ID zůstane, jindy
je nahrazeno novým.

- Pole neslučovat. Na každém může být za rok něco jiného. Třeba travní
porost. To se řešilo už při importu.

- Malá editace polí není problém, ale může se stát, že o úpravy přijdeš,
když to někdo přetrasuje a nevšimne si, že tam je editace. Typicky, dvě
velká pole, která se v LPIS sloučila do jednoho.

- Na editaci doporučuji JOSM s pluginy: Tracer-testing, ContourMerge, a
utilsplugin2 (hlavně příkaz: "Nahradit geometrii")

Mám v plánu jednou nějaké základní tipy na editaci sepsat, ale znáš to.